ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کارگران خودروسازی به تحریم خرید خودروهای داخلی

تجمع کنندگان ابراز داشتند که ادامه تحریم خرید خودروهای داخلی، ابزاری برای آغاز اخراج کارگران شاغل در صنعت خودروسازی فراهم آمده است.

بیش از ۳۰۰ کارگر کارخانه‌های خودروسازی استان تهران، یکشنبه ۲۹ شهریور در اعتراض به تحریم خرید خودروهای صفرکیلومتر داخلی تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این کارگران که در کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی استان تهران شاغل هستند خواستار تضمین امنیت شغلی خود و سایر همکاران خود شدند.

تجمع کنندگان ابراز داشتند که با باز بودن مرزهای رسمی ایران به روی واردات خودروهای خارجی و ادامه تحریم خرید خودروهای داخلی، ابزاری برای آغاز اخراج کارگران شاغل در صنعت خودروسازی فراهم آمده است.

این کارگران از تکرار تعدیل‌های ساختاری پس از جنگ در کارخانه‌های نساجی، چرم و کفش و لوازم خانگی که موجب بیکار شدن بسیاری از کارگران شاغل در این صنایع شد ابراز نگرانی کردند.

مدتی است که کمپینی با عنوان تحریم خرید خودروهای داخلی شروع به فعالیت کرده است. گردانندگان این کمپین معتقدند که بالا بودن نرخ خودروهای داخلی شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو، با وجود پایین آمدن چشم‌گیر قیمت خودروهای خارجی، معقول نیست و تحریم خودروهای داخلی می‌تواند کارخانه‌ها را مجبور به پایین آوردن قیمت‌ها کند.

حسین مرعشی، مؤسس کارخانه کرمان‌خودرو رکود بازار خودروی داخلی را بی‌ارتباط به «کمپین خودرو صفر نخرید» می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    به این میگویند «تضاد منافع» ! نه کارگران مقصرند نه مصرف کنندگان. ولی مگر چطور می توان خودرویی در استاندارد اروپا و ژاپن تولید کرد؟ مگر فقط خودرو است؟ همه چیز را خارجی ها بهتر از ما می سازند . اگر قرار باشد هر چیزی که خارجی ها بهتر تولید می کنند را وارد کنیم؛ پس خودمان چه چیز تولید کنیم؟ می گویند خودروساز را وادار کنیم کیفیت را بالاتر ببرد. اتفاقا خودروساز, خودش هم همین قصد را دارد اما نمی تواند. تکنولوژی ناشی از علم است و آنکه علمش بیشتر, تکنولوژی اش بالاتر. دانشمندان آلمان تا کنون ۱۰۵ جایزه نوبل گرفته اند. دانشمندان ایران یک نوبل هویج هم نبرده اند ( البته خودمان میگوییم دانشمندانمان باهوشترین در جهانند و همه آنها را ناسا می قاپد. زهی خیال محال ! ). با این اوصاف معلوم است نباید انتظار داشت تکنولوژی ما  دستکم تا ۲۰۰ سال آینده , همپای مثلا آلمان باشد.

  • بهنام

    در خبرها آمده بود که در آمریکا پی به تقلب در ساخت ماشینهای دیزلی شرکت فولکس برده اند ، به خاطر دستکاری در یک نرم افزار برای نشان دادن میزان کمتر آلایندگی به جای میزان واقعی آلایندگی و همین خبر باعث گردیده تاکنون بیست در صد سهام فولکس واگن که یکی از بزرگترین شرکتهای آلمانیست سقوط کرده و فروش خودروهای دیزلی به طور کامل متوقف گردیده و گفته میشود دولت آمریکا خواهان جریمه ای معادل هجده میلیارد دلار و حتی خیلی بیشتر از این شرکت می باشد و به احتمال بسیار زیاد تا دو سه روز آینده مدیر عامل شرکت فولکس واگن که تحت فشار و انتقاد بسیار زیادی قرار گرفته ، مجبور به استعفا و کناره گیری خواهد شد ( البته اگر تا آن موقع خود کشی نکند ) و دولت آلمان هم قصد دارد تحقیقات جدیدی را در مورد کلاهبرداری و تقلب در فروش خودروهای دیزلی در خود آلمان انجام داده و اگر نتایج مثبت باشد که دیگر واویلا . وقتی این مسائل را با کشور خودمان مقایسه کنیم می بینیم که این شرکتهای خودرو سازی چه جنایتها که در حق مردم انجام ندادند و چه تقلبها که نکردند و اکنون هم در کمال پر رویی به جای اینکه انتقادات را بپذیرند ، عذر بدتر از گناه آورده و قصد دارند علیه کمپین عدم خرید خودروی صفر کیلومتر اقدام نموده و با ضرب و زور خودروهای بی کیفیت و مشکل دار و فاقد استانداردهای لازم را به مردم قالب کنند . البته مردم ایران فعلآ با این کمپین بسیار خوب نشان دادند که اگر با هم متحد باشند هیچ گروه و دسته و باند مافیائی نمیتواند هیچ غلطی بکند و هر چه که میگذرد بیشتر پی به اتحاد و انسجام خود میبرند و نتایج ملموس آن را مشاهده می نمایند . این کارگران هم همانهایی بودند که بر محصولات حلبی سازی چنین شرکتهایی بر چسب کنترل کیفیت میزدند ، در صورتیکه قطعات معیوت و فاقد استاندارد و از اول مشکل دار و خراب بر این خودروها سوار میکردند و این شوی مسخره هم به تحریک مدیران و مسئولان دون پایه این شرکتها صورت گرفته تا بدینوسیله بتوانند در مجلس و دولت دردی برای درد بی درمانشان پیدا کنند و نباید گول این ظاهر سازیها را خورد .

  • ستاره

    اگه کارگران از یکسو و کمپین نخریدن خودرو از سوی دیگهدبه این خودرو سازان بی لیاقت فشار بیارن مجبور به تسلیم میشن

  • saturn kevin

    ایران خودرو و سایپا جان مردم را به سخره گرفته اند تا سود بیشتری کنند :.........پمپ ABSکه قبلا از شرکت ماندو کره جنوبی تهیه میشد با مدل چینی جایگزین شده که بسیار خطرناک هست در صورتی که ماشین شما مجهز به پمپ ABS مارک ماندو نیست سریعا فیش مربوط به پمپ را خارج کنید .اتومبیل شما با این کار مانند اتومبیل بدون ABS میشود ولی خواهید دید ترمزتان عملکرد بهتری خواهد داشت. دیگر موارد به این شرح هست: استفاده از پلوس چینی جای مارک exel فرانسه بلبرینگ حامد بجای SKF فرانسه انژکتور ادید چین بجای زیمنس (Seimens) آلمان استارت ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه دینام ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه تسمه تایم دایکو چین بجای گیتس (Gates) فرانسه دیسک و صفحه شایان صنعت بجای والئو (Valeo) فرانسه کلیه کاسه نمد ها چینی بجای الرینگ (Elring) آلمان رادیاتور ایرانی بجای اوردونز (Ordonez) اسپانیا کمک فنر اف اس ایران بجای اورجینال فرانسه لنت ترمز چینی ژرمن تکس بجای تکستار (Textar) فرانسه چراغ مدرن یا جم ساز بجای والئو (Valeo) فرانسه سنسور اکسیژن چینی بجای بوش (Bosch) آلمان لنت ترمز عقب آسیا یا TNH ایران بجای TRW آلمان کلیه لامپها ساخت چین بجای Osram آلمان پیستون ، میل سوپاپ و شاتون چینی بجای Mahle آلمان لوازم جلوبندی ساخت کمکس چین بجای TRW آلمان کلیه این قطعات جایگزین قطعات اصلی شدن .حالا انصافا ببینید چی الان سوار میشید. اگر هم حتی به یکی از ردیفهای بالا شک دارین برید و ماشین مدل 90 به بالا رو شخصا مشاهده کنین.

  • ه ی

    خوب بیکار شن ... مگه ما با مدرک لیسانس، با 31 سال سن و متاهل ، بیکار نیستیم ... کار کردن به چه قیمتی ؟؟ به قیمت کلاشی و کلاهبرداری و جون مردم ... اینهمه آدم بمیره چیه یه عده میخوان کار کنن !!!!! زن و بچه ملت از بین برن چیه یه عده میخوان خرج زن و بچه بدن ؟؟؟؟ خوب بری دستفروشی کنی شرف داره به این کار ...