ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ به کوبایی‌ها: تغییر کنید

رهبر کاتولیک‌های جهان شب گذشته نیز در دیداری با جوانان کوبایی به آن‌ها گفته بود که خود را در ایدئولوژی و پیش پنداشت‌ها «محبوس» نکنند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در آخرین روز سفر خود به کوبا در پیامی به مردم کوبا گفت: «بر پیش پنداشت‌های ایدئولوژیک غلبه کنید و خواهان تغییر باشید.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس دوشنبه ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور، در مراسمی که در شصت و دومین سالگرد «تصمیم» او برای کشیش شدن در محدوده ساختمان «انقلاب» شهر هلگوین کوبا برگزار شد با بازگو کردن داستان تغییر قدیس ماتیو از یک مأمور خراج به «خدمتگزار» رو به مردم کوبا گفت: «آیا باور دارید که یک خائن می‌تواند روزی تبدیل به دوست شود؟»

رهبر کاتولیک‌های جهان شب گذشته نیز در دیداری با جوانان کوبایی به آن‌ها گفته بود که خود را در ایدئولوژی و پیش پنداشت‌ها «محبوس» نکنند.

روز گذشته مأموران امنیتی دولت کوبا از دیدار رهبران اپوزسیون راست‌گرای «زنان سپیدپوش» با پاپ فرانسیس ممانعت کردند. فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان تأیید کرد که این رهبران از سوی پاپ دعوت شده بودند.

پاپ فرانسیس روز گذشته، پس از آنکه در عشای ربانی روز یکشنبه در هاوانا به مردم کوبا هشدار داده بود که «مراقب خطر ایدئولوژی» در زمانی که وارد روابط نزدیک با ایالات متحده می‌شوند باشند، به دیدار فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا رفت.

در این دیدار که رهبر انقلاب کوبا با لباس ورزشی و غیررسمی از پاپ استقبال کرد، دو طرف درباره مذهب و مسائل جهانی گفت‌و‌گو کردند.

کاسترو در قبال دو کتاب مذهبی اهدایی پاپ، نسخه‌ای از کتاب خود با نام «فیدل و مذهب» را به رهبر کاتولیک‌های جهان هدیه داد. کاسترو در آن کتاب با یک کشیش برزیلی مصاحبه کرده بود. این کتاب در زمانی که کوبا به طور رسمی آتئیست بود، بحث برانگیز شد.

فیدل کاسترو و برادرش رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا، هر دو آتئیست هستند.

پاپ فرانسیس در راستای گفت‌و‌گوی سال گذشته خود با دو طرف آمریکایی و کوبایی برای از سرگیری روابط دو کشور، فردا به واشینگتن می‌رود و قرار است چند سخنرانی در کنگره آمریکا داشته باشد که حداکثر ۹۰ دقیقه به طول انجامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.