ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش جهانی برای توقف اعدام جوان شیعی در عربستان

علی محمد النمر، جوان شیعی که سه سال پیش به دلیل شرکت در اعتراضات ضد دولتی دستگیر و به اعدام محکوم شد، در زمان دستگیری ۱۷ سال سن داشت.

فرانسه از عربستان سعودی خواست که حکم اعدام جوان شیعی را متوقف کند زیرا او در زمان دستگیری زیر ۱۸ سال سن داشته است.

علی النمر، برادرزاده شیخ نمر النمر، در انتظار اجرای حکم غریب الوقوع اعدام است

به گزارش خبرگزاری رویترز، رومان نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، با بیان اینکه کشور متبوعش در مورد وضعیت علی محمد النمر، که در زمانی حکم اعدام گرفته است که به سن قانونی نرسیده بوده، ابراز نگرانی می‌کند، از مقامات عربستان سعودی خواست که اعدام این جوان شیعی را متوقف کنند و گفت: «ما با حکم اعدام برای هر نوع جرمی و در هر شرایطی مخالفیم و خواهان لغو این حکم هستیم.»

علی محمد النمر، جوان شیعی که سه سال پیش به دلیل شرکت در اعتراضات ضد دولتی دستگیر و در دادگاهی که در ماه مه ۲۰۱۲ برگزار شد به اعدام محکوم شد، در زمان دستگیری ۱۷ سال سن داشت.

فرانسه تا به حال در اجرای هیچ حکم اعدامی در عربستان سعودی به دلیل ارتباطات دیپلماتیک دو کشور دخالت نکرده است. مقامات سعودی ادعا می‌کنند که اعدام‌هایی که در این کشور اجرا می‌شوند برای مجرمینی است که به نوعی در ارتباط با «شورشیان شیعی» است که از سوی جمهوری اسلامی ایران هدایت می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعای هرگونه ارتباط با مخالفان شیعی عربستان که «انقلابیون شیعه» می‌خواند، رد کرده است.

فرانسه بیانیه «درخواست توقف اعدام علی النمر از عربستان» را یک روز پس از آن منتشر کرد که کار‌شناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد خواهان توقف «اعدام قریب الوقوع» النمر شد.

النمر به اتهام «فتنه»، «شورش»، «اعتراض»، «سر دادن شعارهای ضد حکومتی در تظاهرات غیرقانونی»، «تحریک و دعوت دیگران به شرکت در تظاهرات» و «سرقت» در استان شیعه نشین قطیف در شرق عربستان به اعدام محکوم شده است.

قرار است به زودی حکم محمد النمر به روش «گردن زدن» اجرا شود.

دونالد کمپبل، سخنگوی خیریه بین المللی حقوق بشر «مهلت» درباره لزوم لغو حکم اعدام النمر می‌گوید: «جامعه جهانی به خصوص هم‌پیمانان نزدیک عربستان سعودی یعنی بریتانیا و ایالات متحده باید در کنار دولت فرانسه و کار‌شناسان سازمان ملل علیه این بی‌عدالتی بایستند و از مقامات سعودی بخواهند که این قتل عمد ناعادلانه را متوقف کنند.»

عموی النمر، به نام نمر النمر، که خود یک روحانی شیعی است نیز منتظر اجرای حکم است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به حکم اعدام شیخ النمر و بستگانش اعتراض کرده‌اند.

در پی اعتراضات شیعیان استان قطیف به رهبری شیخ نمر النمر در سال ۲۰۱۲، بسیاری از شرکت کنندگان در تظاهرات دستگیر و محاکمه شدند. بیشترین احکام را بستگان و نزدیکان شیخ النمر به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی ایران در «شورش ضد حکومتی» و «توطئه» دریافت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    بوی تعفن از کسانی میاد که میخوان نور خدا رو با دهانشان خاموش کنن..اما کور خوندن..کیه که ندونه فرقه وهابیت توسط استعمار پیر در سرزمین حجاز شکل گرفت تا دین اسلام را لکه دار کند..مگر عربستان برادر عزیز امریکا و انگلیس نیست...کمی تفکر همه چیز را مشخص میکند...

  • بهنام

    بوی تعفن تمامی این فتنه ها از اسلام ناب محمد کذاب بر میخیزد . اسلامی که جز خشونت و ریا و تزویر و فریبکاری به نام الله ، هیچ ثمره ای برای ملتهای جهان در بر نداشته است .