ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نیرو: ممکن است با این وضع آب جیره‌بندی شود

چیت‌چیان هزینه آب شرب را ۱۰ برابر هزینه آب کشاورزی عنوان کرد و گفت صرفه جویی در هر یک متر مکعب از آن «برابر با ارزش ۱۰برابر آبی است که در کشاورزی مصرف می‌شود.»

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو روند مصرف آب در ایران را نگران کننده خواند و گفت: «ممکن است با وضعیت فعلی آب در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها جیره‌بندی شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر نیرو پنجشنبه دوم مهر، با بیان اینکه «منبع جدیدی برای آب شرب نداریم» و با جیره‌بندی آب می‌توان ۲۵ تا ۳۰ درصد آب را در هر منزل صرفه جویی کرد، در مورد نحوه جیره‌بندی آب گفت: «از طریق شیرهای تنظیمی، فشار آب در شبانه‌روز تنظیم می‌شود.»

چیت‌چیان هزینه آب شرب را ۱۰ برابر هزینه آب کشاورزی عنوان کرد و گفت که آب شرب یزد از حدود ۴۰۰ کیلومتری این شهر تهیه می‌شود و تصفیه آن «بسیار هزینه‌بر» است و صرفه جویی در هر یک متر مکعب از آن «برابر با ارزش ۱۰برابر آبی است که در کشاورزی مصرف می‌شود.»

وزیر نیرو دلیل هدر رفتن ۱۳ درصد آب در ایران را «فرسودگی شبکه‌های توزیع» و «برنامه‌های وزارت نیرو» دانست و گفت: «اگر بخواهیم یک درصد از هدر رفتن آب در شبکه‌ها را کاهش دهیم به حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز داریم. «

پیش‌تر نیز وزیر نیرو درباره بحران آب در ایران هشدار داده بود و اعلام کرده بود که میزان برداشت آب در بیش از نیمی از دشت‌های ایران بسیار بیشتر از ورودی آب است.

عیسی کلانتری، مشاور معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز گفته است که مصرف آب در ایران از مرز بحران عبور کرده است.

سال‌هاست که ایران دچار «بحران آب» است و میزان آب تجدیدشونده کشور، یعنی آبی که از بارش‌ها حاصل می‌شود، کاهش پیدا کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دارب

    آب یزد واصفهان از چهارمحال بختیاری برده می شود تازه اصفهانی ها و یزدی ها چیزی هم طلب کارند و تظاهرات هم میکنند که آب بیشتری بهشان داده بشه .لابد قرار است آب در خوزستان و بختیاری جیره بندی بشه تا به اصفهان ویزد بیشتر آب برسه .چون بختیاری ها آخوند ندارند ولی ماشاالله اصفهان و یزد پر از آخوند است .قرائتی و یزدی و جنتی و دهها آخوند شکم گنده و مفت خور دیگر