ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار قربانیان ایرانی در حج به ۱۳۳ تن افزایش یافت

اوحدی از تشکیل ۱۰ تیم شناسایی ویژه در ایران خبر داده و گفته که امروز تعدادی از این تیم‌ها به جده و طائف در عربستان خواهند رفت.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران خبر داده که تعداد زائران ایرانی کشته شده در منا به ۱۳۳ تن و تعداد مجروحان به ۹۹ تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اوحدی شنبه چهارم شهریور گفته ۳۵۴ تن از زائران ایرانی نیز مفقود هستند.

او همچنین از تشکیل ۱۰ تیم شناسایی ویژه در ایران خبر داده و گفته که امروز تعدادی از این تیم‌ها به جده و طائف در عربستان خواهند رفت.

به گفته اوحدی، فضا در عربستان در خصوص «فاجعه صحرای منا» امنیتی شده و «همین مسأله شناسایی مفقودین را مشکل کرده و حتی زمانی که مجروحان ایرانی از بیمارستان‌ها با ما تماس می‌گیرند، نمی‌توانند اطلاعات جامعی در اختیار ما بگذارند.»

پنج‌شنبه دوم مهر بر اثر ازدحام بیش از حد حجاج در صحرای منا بیش از دو هزار زائر که اتباع کشورهای مختلف بوده‌اند، کشته و نزدیک به یک هزار تن مجروح شدند.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی گفته که پیکرهای جان‌باختگان منا روز دوشنبه ششم مهرماه به تهران و سایر استان‌های کشور منتقل خواهد شد.

در پاسخ به واکنش‌های دولت‌های کشورهای اسلامی به حادثه منا، مقام‌های عربستان سعودی وقوع این حادثه را به دلیل «تعداد زیاد زائران» و «رعایت نکردن نظم» از سوی آنان عنوان می‌کنند. مقامات جمهوری اسلامی، دولت عربستان را مسئول این حادثه می‌دانند.

وزارت خارجه ایران دو بار کاردار سفارت عربستان را در خصوص این حادثه احضار کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.