ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان به علی جنتی ویزا نداد

این هیات از سوی دولت ایران ماموریت داشتند تا حادثه پنج‌شنبه دوم مهر صحرای منا را پیگیری کنند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران قرار بود برای پیگیری جان‌باختن بیش از ۱۰۰ زائر ایرانی و مفقود شدن بیش از ۳۰۰ تن دیگر در حادثه منا به عربستان سعودی سفر کند. مقامات عربستان اما با این سفر موافقت نکردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار بود هیأتی متشکل از «نمایندگان وزارت خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر» علی جنتی را امروز یکشنبه پنجم مهر در این سفر همراهی کنند.

این هیأت از سوی دولت ایران مأموریت داشتند تا حادثه پنج‌شنبه دوم مهر صحرای منا را پیگیری کنند.

جنتی گفته: «موضوع سفر هیات ایرانی در سومین احضار کاردار عربستان در وزارت خارجه ایران مطرح شد و آن‌ها نیز به ریاض منتقل کردند ولی عربستان این‌بار نیز مثل باقی موارد که عدم همکاری داشتند، تا کنون پاسخی نداده است.»

پنج‌شنبه دوم مهر بر اثر ازدحام بیش از حد حجاج در صحرای منا بیش از ۷۰۰ زائر که اتباع کشورهای مختلف بوده‌اند، کشته و نزدیک به یک هزار تن مجروح شدند.

در این حادثه بیش از ۱۴۰ ایرانی نیز کشته، ۱۰۰ تن زخمی و ۳۲۳ نفر مفقود شدند.

مقام‌های عربستان سعودی در پاسخ به واکنش‌های دولت‌های کشورهای اسلامی به حادثه منا، وقوع این حادثه را به دلیل «تعداد زیاد زائران» و «رعایت نکردن نظم» از سوی آنان عنوان می‌کنند. مقامات جمهوری اسلامی، دولت عربستان را مسئول این حادثه می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجید

    دوست عزیز پست بابک زنجانی چه ربطی به این موضوع داشت؟ لطفا یه کم توجه کنید ضمنا خواهشا برای خود دلیل بیاورید نه اینکه : من بارها گفته ام بازهم می گویم: بازداشت و زندانی کردن افرادی چون مرتضوی و بابک زنجانی راه به هیچ کجا نمی برد. چرا که اینان رسماً و حکماً از طرف آقا مجتبی خامنه ای به هر فساد و آدمکشی دخول فرموده اند. اینکه نشد حرف!!!!

  • naseem

    نوری زاد؛ پشت بابک جان به چه کسی گرم است؟ آقای ترکان گفته بود: این بابک زنجانی نم پس نمی دهد. که این نم پس نمی دهدِ آقای ترکان اشاره به پس و پشت بابک خان دارد که از خود بیت رهبری و اتاق آقا مجتبی خامنه ای شروع می شود و تا سلول بابک جان ادامه پیدا می کند. یک ماه دیگر رسماً قرار است بابک جان بقید سپرده آزاد شود. من بارها گفته ام بازهم می گویم: بازداشت و زندانی کردن افرادی چون مرتضوی و بابک زنجانی راه به هیچ کجا نمی برد. چرا که اینان رسماً و حکماً از طرف آقا مجتبی خامنه ای به هر فساد و آدمکشی دخول فرموده اند.

  • پیمان

    آخه به وزیر ارشاد روادید بدن بره اونجا چه کار کنه؟ اگر وزیر خارجه ای مارجه‌ای بود یه چیزی. ایشون فقط یخورده زبان عربیش خوبه و البته سوء سابقه در کویت داره.

  • mansour

    اقای خامنه ای،وزارت امور خارجه و سازمان امنیت کشور و مخصوصأ دمکراسی خواهان ایران باید بهوش باشند که در دام دشمنان ایران نیافتند! رژیم صهیونیستی،انگیسی ها،و دولتمردان راستگرا و فاشیت آمریکا به توسط مأموران امنیتی و نفوذی خود در دربار فاسد آل سعود،تلاش میکنند که بهر شکل که شده جنگی میان ایران و عربستان براه اندازند که بدینوسیله، هم از شر وهابیون *** و هم از شر نیروگاه های هسته ای و نهایتأ هم از شر آخوندها خلاص گردند و سپس دیکتاتوران خودی را در دوکشور مستقر نموده و توسط شرکت های ورشکسته خود شروع به ساختن تاسیسات بمب باران شده ایران و عربستان نموده و سود های کلان ببرند. قابل عرض است:تجاوز پلیس عربستان به جوان ایرانی،حمایت از بعثیون و داعش در عراق ،بمب باران کردن یمن،تحریک ، تشویق ، حمایت مالی و رسانه ای از باند مافیای قدرت و ثروت به سرکردگی رفسنجانی،جهت سرنگونی آقای خامنه ای،تشویق تجزیه طلبان سنی مذهب در بلوچستان ،کردستان و خوزستان،جهت ایجاد ناامنی و رعب و وحشت،تشبیه کردن نظام و شیعیان ایران به سر مار و غیره... تا کنون کفاف شعله ور کردن جنگ را نکرده است و استکبار،استعمار و صهیونیزم برای رفع بحران اقتصاد کشورهای سرمایه داری نیاز مبرم به جنگ دیگری میان عربستان و ایران دارند.علت باز گذاشتن دست روسیه در سوریه بتوسط آمریکا و ناتو هم در همین راستا می باشد.لذا بهتر است دقت کنیم که با پای خود وارد دام غرب نشویم و تلاش کنیم که دولت آمریکا راکه حامی اصلی آل سعود ترریست است و منابع مسلمانان را هم غارت میکند , مجبور به تغییر رژیم فاسد سعودی بنمایم و نه اینکه خود جاده صافکن استعمار،استکبار و انگل چسبیده به آنان ****بشویم.

  • بهنام

    حالا فرض کنیم که ویزا میداد . چه کاری مثلآ از این مهره بی خاصیت که حتی نتوانست وضعیت کنترل کنسرتهای مجوز دار را به سر انجام برساند ساخته است ، که برای بررسی وضعیت کشته شدگان و مفقودین عازم دیار کفر است ؟