ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرقندوز به دست طالبان افتاد

قندوز در شامگاه دوشنبه ۲۸سپتامبر سقوط کرد. مقامات ولایتی قبلا گفته بودند تنها نیمی از شهر در اختیار طالبان است. شبه‌نظامیان دفاتر دولتی را آتش زده و زندانی‌ها را فراری داده‌اند.

قندوز در شامگاه دوشنبه ۲۸ سپتامبر سقوط کرد. مقامات ولایتی گفته بودند تنها نیمی از شهر در اختیار طالبان  است. شبه‌نظامیان دفاتر دولتی را آتش زده و زندانی‌ها را فراری داده‌اند.

Kondus

اسلامگرایان طالبان به قلب شهر قندوز نفوذ کرده و پرچم‌های سفید خود را در مرکز شهر به اهتزاز در آوردند. حمدالله دانشی، قائم‌مقام والی ولایت قندوز پیش‌تر گفته بود که تنها نیمی از شهر در اختیار طالبان است و نبرد کوچه به کوچه نیروهای دولتی با طالبان برای بازپس گیری مناطق متصرفی ادامه دارد.

سخنگوی پلیس محلی عصر دوشنبه ۲۸ سپتامبر اعلام کرده بود که اقامتگاه والی قندوز و مقر پلیس هم‌چنان در کنترل نیروهای امنیتی افغانستانی است. خبرنگاران حاضر در محل گفته‌ بودند که طالبان برخی ادارات دولتی را آتش زده و صدها زندانی را فراری دادند. رویترز نوشت این اقامتگاه و مقر پلیس شامگاه دوشنبه به دست طالبان افتاد.

طالبان مسیرهای رفت و آمد در قندوز را مسدود کرده‌‌اند و کسی امکان بیرون آمدن از خانه یا شهر را ندارد.

گزارشگران رسانه‌های خارجی از جمله خبرنگار شبکه اول تلویزیون آلمان خبر داده بودند که شهر وضعیت شکننده‌ای دارد و جاده‌ها بسته شده‌اند. بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی قندوز از جمله مراکزی بود که پیش از ظهر به دست طالبان افتاد. کارکنان سازمان‌های بین‌المللی به فرودگاه قندوز پناه برده‌اند.

Afghan security forces

منابع محلی گفته‌اند طالبان در حالی وارد شهر قندوز شدند که والی این ولایت در شهر حضور نداشت. او برای تعطیلات عید قربان به تاجیکستان رفته است.

این سومین حمله گسترده طالبان به شهر قندوز است. با شروع حملات بهاری، طالبان کانون تهاجم‌های خود را بر ولایت قندوز متمرکز کرد.

این حمله در سالروز تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان صورت گرفت و می‌تواند پیامی به دولت افغانستان در قدرت‌نمایی طالبان باشد.

دو هفته پیش‌تر، طالبان با اجرای عملیاتی پیچیده و پوشیدن اونیفورم‌های ارتشی، به زندان غزنی حمله کرد و بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ زندانی را فراری داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.