ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما و ظریف دست دادند و گفت‌وگو کردند

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سازمان ملل با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. این دو مقام ارشد با یکدیگر دست داده‌ و گفت‌وگو کرده‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سازمان ملل با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. این دو مقام ارشد با یکدیگر دست داده‌ و گفت‌وگو کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با بلومبرگ این خبر را تأیید کرده است.

هنوز از جزئیات گفت‌وگوی اوباما و ظریف خبری منتشر نشده است.

این نخستین دیدار دو مقام بلندپایه ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۸ تاکنون است. ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۸ روابط سیاسی ندارند.

دو سال قبل و پیش از دور تازه مذاکرات هسته‌ای تهران و غرب نیز حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران پس از گذشت بیش از ۳۰ سال قطع کامل روابط سیاسی ایران و آمریکا، با باراک اوباما به طور تلفنی گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگوی تلفنی باعث خشم محافظه‌کاران در ایران شد.

روابط سیاسی ایران و آمریکا در حالی از سال ۱۳۵۸ قطع شده که آمریکا مقصد بیشترین مرسولات پستی از ایران است.

حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران سال گذشته خبر داد که «بیشترین مقدار مرسولات» شهروندان این کشور به آمریکا ارسال شده است.

در همین حال مهرماه ۱۳۹۲ نتایج اولیه نظرسنجی دولت ایران از مردم در مورد رابطه با آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد «اکثر مردم» خواهان تغییر در نوع روابط ایران و آمریکا هستند.

نتایج اولیه این نظرسنجی نشان می‌داد که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم خواهان تغییر در نوع روابط این دو کشور هستند و ۱۰ تا ۲۰ درصد از مخاطبان این نظرسنجی نیز مخالف تغییر در رابطه ایران و آمریکا هستند.

در عین حال درصد قابل توجهی از همین گروه ۱۰- ۲۰ در صدی مخالف بهبود روابط، موافقت خود را با حدف شعار مرگ بر آمریکا از نماز جمعه و مجامع عمومی اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چیز عجیبی نیست ، چون ایشون با نماینده ولی وقیه ، مستقر در آمریکا دست داده و حسین اوباما دیگه از خودشون شده .

  • ستاره

    ما مردم ایران گرسنه ایم ، بیمار و بیکاریم ، افسرده و عصبی هستیم. جامعه و محیط زیستمان در حال نازودیست زنانمان تن فروش و مردانمان معتاداند و هزار مشکل دیگر در مورد اینها یک نفر حرف بزنه چرا یکی از درد ملت حرفی نمیزنه؟؟دست دادن اصلا ظریف پای اوباما رو بوسید چع دردی از من جوان بیکار و فقیر و رنج کشیده و بی آینده دوا میکنه

  • سهراب

    به چه اعتباری این دو را فا سد میخوانید؟ باچه جرئتی از طرف ملت ها خودرا مسئول میدانید؟ از پیله در ایید روز دیگری اغاز شده .روشنایی ها کم نیست .

  • علی

    چقدر ملت ها بدبخت و در مانده شده اند که دست دادن 2 انسان فاسد،برایشان جالب است.