ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یک شهروند معمولی» در جشنواره فیلم شیکاگو

آخرین ساخته مجید برزگر در جشنواره فیلم شیکاگو به نمایش درمی‌آید. سورن مناساکانیان، هنرمند ۸۴ ساله ارمنی در نقش اصلی این فیلم بازی می‌کند.

فیلم سینمایی «یک شهروند معمولی»، آخرین ساخته مجید برزگر، فیلمساز ایرانی به بخش مسابقه پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم شیکاگو راه پیدا کرد.

سورن مناساکانیان، هنرمند ۸۴ ساله ارمنی در نمایی از فیلم «یک شهروند معمولی»

«یک شهروند معمولی» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش اصلی جشنواره شیکاگو با فیلم‌های «مادر من» ساخته نانی مورتی، «۴۵ سال» ساخته آندرو هایک، «کارول» ساخته تاد هینس، «جوانی» ساخته پائولو سورنتینو و «یک» به کارگردانی نائومی کاواسه رقابت می‌کند.

مجید برزگر و جعفر پناهی، دو فیلمساز ایرانی

«یک شهروند معمولی» داستان یک پیرمرد تنهای ۸۳ ساله به نام آقای صفری، کارمند بازنشسته اداره پست را روایت می‌کند. آقای صفری پس از مرگ همسرش تنهاست و تنها پسرش که در کانادا زندگی می‌کند تصمیم گرفته به کمک یکی از دوستان دخترش که در یک آژانس هواپیمایی در تهران کار می‌کند او را به کانادا ببرد، اسباب و مقدمات این سفر اما زندگی عادی، آرام و معمولی او را به هم می‌ریزد.

این فیلم به نویسندگی مجید برزگر و جعفر پناهی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید مدرسی و سعید آرمند در تابستان سال جاری ساخته شده است.

فیلم سینمایی «یک شهروند معمولی» محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و شرکت‌های «مدیانست» و «آی او پُست» از جمهوری چک در مقام تهیه‌کنندگان مشترک فیلم پشتیبانی فنی این فیلم را در مرحله نهایی بر عهده داشتند.

سورن مناساکانیان، شادی کرم‌رودی و ناهید حدادی نیز بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سورن مناساکانیان ۸۴ ساله، که نقش آقای صفری را بازی می‌کند، کارگردان و بازیگر قدیمی ارمنی است که بیش از ۶۰ سال تجربه کارگردانی و بازیگری متون کلاسیک ارمنی را در جامعه تئا‌تر ارامنه دارد.

جشنواره فیلم شیکاگو

پوستر فیلم «یک شهروند معمولی»

جشنواره بین‌المللی شیکاگو یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین جشنواره‌های آمریکای شمالی است.

اولین دوره این جشنواره در اکتبر سال ۱۹۶۵ برگزار شده است.

هدف اصلی جشنواره فیلم شیکاگو معرفی فیلم‌های بر‌تر مستقل و غیر آمریکایی است.

مهم‌ترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو هوگوی طلایی است و از دیگر جوایز مهم این جشنواره می‌توان به هوگوی نقره‌ای و برنز و پلاک طلایی اشاره کرد.

جشنواره فیلم شیکاگو که از ۱۴ اکتبر کار خود را آغاز می‌کند تا ۲۵ اکتبر ادامه دارد و مراسم اختتامیه‌ آن اواسط جشنواره برگزار می‌شود.

عزت‌الله انتظامی به خاطر بازی در فیلم «گاو»، قدیمی‌ترین جایزه سینمای ایران را از جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.