ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک ۱,۸ میلیارد دلاری کشورها برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان

کشورهای صنعتی به همراه چند کشور دیگر در نیویورک وعده دادند که برای بهبود وضعیت پناهجویان در اردوگاه‌های مختلف ۱,۸ میلیارد دلار بیشتر کمک خواهند کرد.

کشورهای صنعتی همواره به اردوگاه‌های پناهندگی در کشورهای مختلف کمک غذایی کرده‌اند اما این کمک‌ها در اردن و لبنان به دلیل وضعیت مالی کاهش یافت. اکنون کشورهای صنعتی به همراه چند کشور دیگر وعده داده‌اند که برای بهبود وضعیت پناهجویان در اردوگاه‌های مختلف ۱,۸ میلیارد دلار بیشتر کمک خواهند کرد.

این تصمیم در نشست وزیران امور خارجه کشورهای صنعتی «جی ـ ۷» در نیویورک گرفته شد و هلند، عربستان سعودی، سوئیس و اتریش نیز به آن پیوسته‌اند.

هلند ۱۲۳ میلیون دلار، عربستان سعودی ۱۰۰ میلیون دلار، سوئیس ۷۱,۷ میلیون دلار، و اتریش ۱۰ میلیون دلار کمک خواهند کرد. سهم آمریکا ۴۱۹ میلیون دلار است.

۱,۸ میلیارد دلار کمک تعیین‌شده به نهادهای سازمان ملل، به‌ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و برنامه جهانی غذایی پرداخت خواهد شد تا به کشورهایی چون ترکیه، لبنان و اردن که در آن‌ها هزاران پناهجوی سوری به‌سر می‌برند کمک شود.

چهار میلیون سوری در جنگ چهار ساله این کشور آواره شده‌اند. ۱,۵ میلیون نفر در اردوگاه‌های سوریه و کشورهای اطراف آن، اردن، لبنان و ترکیه به‌سر می‌برند. آن‌ها تحت پوشش نهادهای سازمان ملل قرار گرفته‌اند. این نهادها هزینه مورد نیاز امسال را ۷,۴ میلیارد دلار تخمین زده‌اند. برای کمک به پناهجویان در داخل سوریه تاکنون تنها ۳۷ درصد از وعده‌های مالی تأمین شده و از کمک ۴,۵ میلیارد دلاری به پناهجویان خارج از سوریه نیز تاکنون ۴۱ درصد دریافت شده است.

به همین دلیل سازمان برنامه جهانی غذایی مجبور شده تا از کمک‌های غذایی به پناهجویان بکاهد. این نهاد سازمان ملل برای ۸۵۰ هزار پناهجو ارزش جیره‌های غذایی را نصف کرده است به‌طوری که در لبنان به هر پناهجو ماهانه ۱۳,۵۰ دلار و در اردن ۱۴ دلار برای تأمین مواد غذایی می‌پردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.