ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه دومین دور از حملات هوایی خود در سوریه را انجام داد

یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که دومین دور از حملات هوایی روسیه روز پنج‌شنبه یکم اکتبر / ۹ مهر به مواضع القاعده و شورشیان اسلامگرا در استان‌های ادلب، واقع در شمال غرب سوریه و حما در مرکز این کشور انجام شد.

یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که دومین دور از حملات هوایی روسیه روز پنج‌شنبه یکم اکتبر / ۹ مهر به مواضع القاعده و شورشیان اسلامگرا در استان‌های ادلب، واقع در شمال غرب سوریه و حما در مرکز این کشور انجام شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع آگاه گفت: «چهار جنگنده روسیه پایگاه‌های جیش‌الفتح در شهرهای جسرالشغور و جبل‌الزاویه در استان ادلب را مورد هدف قرار دادند. همچنین آن‌ها مواضع گروه‌های مسلح، پایگاه‌ها و انبارهای مهمات آن‌ها در شهر حواش واقع در استان حما را نیز در هم کوبیدند.»

جیش‌الفتح مجموعه‌ای است از نیروهای النصره، شاخه سوری القاعده و گروه‌های اسلامی دیگر همچون احرارالشام.

یک عضو جیش‌الفتح در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت «نیروی هوایی ائتلاف متشکل از خوک‌های روسی» و رژیم «مسجدی در جسرالشغور را نابود کردند.»

النصره و احرارالشام، هم با رژیم بشار اسد و هم با نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) می‌جنگند. مسکو گفته است قصد دارد در حملات هوایی خود داعش را نیز هدف قرار دهد.

آسوشیتدپرس روز پنج‌شنبه به‌نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، نوشت نه تنها داعش، بلکه دیگر گروه‌های تروریستی سوریه نیز هدف حملات هوایی روسیه هستند.

پسکوف گفت نیروی هوایی روسیه، حملاتش را با هماهنگی ارتش سوریه انجام می‌دهد.

حملات هوایی روسیه در خاک سوریه بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد. کشورهای غربی و نیروهای مخالف حکومت سوریه نسبت به اهداف این حملات ابراز نگرانی کرده‌اند. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفته است که ظاهراً روسیه نیروهای داعش را مورد حمله قرار نداده است.

بر اساس اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر سوریه در دور نخست حملات هوایی روسیه دست‌کم ۲۷ غیرنظامی کشته شده‌اند. مخالفان رژیم بشار اسد از کشته شدن بیش از ۳۵ نفر، از جمله کودکان و زنان خبر داده‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه این خبرها و تردیدها را «بی‌اساس» خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.