ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح «صیانت از عفاف و حجاب» بازنگری می‌شود

مرکز پژوهش‌های مجلس برخی از مواد این طرح را از جمله «ممنوعیت شب‌کاری زنان، برخورد با بدحجابان و ممنوعیت اشتغال هم‌زمان زنان و مردان در واحدهای صنفی» مورد انتقاد قرار داد.

محمدعلی اسفنانی، ‌نایب‌رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از عفاف و حجاب خبر داده که این طرح بازنگری می‌شود و احتمال حذف برخی از مواد آن نیز وجود دارد.

اسفنانی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد که یکشنبه ۱۲ مهر چاپ شده، گفته ایراداتی که مرکز پژوهش‌های مجلس به طرح وارد کرده ‌» قطعاً تاثیرگذار است.»

به گفته او، در این کمیسیون قرار است مواد موجود در طرح صیانت از عفاف و حجاب مورد بررسی اعضا قرار گیرد و تا به حال مواد یک و دو این طرح مورد بازبینی قرار گرفته و با اعمال تغییراتی ‌تصویب شده و در جلسات بعدی نیز بقیه مواد موجود مورد اصلاح و بازبینی قرار می‌گیرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که پیش‌تر منتشر کرده بود، برخی از مواد این طرح را از جمله «ممنوعیت شب‌کاری زنان، برخورد با بدحجابان و ممنوعیت اشتغال هم‌زمان زنان و مردان در واحدهای صنفی» مورد انتقاد قرار داد. این مرکز همچنین از ورود نظامیان برای برخورد با بدحجابی انتقاد کرده بود.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین هشدار داده که اجرای چنین طرحی بین حکومت و مردم شکاف ایجاد می‌کند و ممکن است به مقاومت مردمی بینجامد.

چندی پیش نیز کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را «فاقد توجیه علمی» دانسته بود.

طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب در١۶ مهر ٩٣ از سوی ۳۶ نماینده مجلس تهیه و به مجلس ارائه شد. محمد دهقان، غلامعلی حداد عادل، غلامرضا مصباحی مقدم، روح الله حسینیان، مهرداد بذرپاش، حسین نجابت، فاطمه آلیا و حسن کامران از جمله امضاکنندگان این طرح بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.