ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار وزیر در نامه‌ای به روحانی درباره بحران اقتصادی ایران هشدار دادند

این چهار وزیر نوشتند که اگر دولت به طور «ضرب الاجل» تصمیمی اتخاذ نکند، «رکود تبدیل به بحران» خواهد شد.

چهار وزیر دولت حسن روحانی، در نامه‌ای مشترک خطاب به رئیس جمهوری ایران، نسبت به بحرانی شدن اقتصاد ایران هشدار دادند.

خبرگزاری مهر، یکشنبه ۱۲ مهر گزارش داد، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، علی ربیعی وزیر کار و حسین دهقان وزیر دفاع، ، با ارسال نامه‌ای مشترک به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از سیاست‌های اقتصادی «ناهماهنگ دستگاه‌ها» انتقاد کردند.

این چهار وزیر نوشتند که اگر دولت به طور «ضرب الاجل» تصمیمی اتخاذ نکند، «رکود تبدیل به بحران» خواهد شد.

در این نامه به «افت شدید و کم سابقه بازار سرمایه ایران» از دی ماه ۹۲ به میزان ۴۲ درصد برابر با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اشاره شده و لازم دانستند که هر چه سریع‌تر برای پیش‌گیری از ورود به بحران تصمیمی گرفته شود.

بر اساس آمارهایی که در این نامه گزارش شده، ارزش بازار در صنایع پتروشیمی و محصولات شیمیایی، فلزات اساسی شامل صنایع فولاد، مس و آلومینیوم و فراورده‌های نفتی، به ترتیب ۳۵، ۱۴ و ۱۳ درصد کاهش یافته است.

این وزرا، «کاهش قیمت‌های جهانی کالاهای پایه‌ای و نفت»، «افزایش قیمت دلار مبادله‌ای طی هفت ماه اخیر»، «کاهش سود تقسیمی بانک‌ها طی یک سال گذشته»، «نبود تقاضای کافی برای محصولات» و «افزایش انباشت موجودی صنایع» را از عوامل این کاهش برشمردند.

این نامه اولین بار در تحلیل پیامدهای توافق هسته‌ای ایران در نیمه دوم شهریور سال جاری به رئیس جمهوری ایران نوشته شد.

حسن روحانی هنوز پاسخی به این نامه نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    سال ۱۹۸۲، حزب الله لبنان با پشتیبانی مالی، نظامی و اداری حکومت اسلامی ایران اعلام موجودیت کرد؛ حمایتی که تا به امروز ادامه دارد. این حزب به ابزاری تبدیل شده که تهران با آن مخالفان خود را هدف قرار می‌دهد. گروه شبه نظامی حزب الله امروزه خطرناک‌ترین سازمانی است که امنیت عربی و منطقه‌ای را تهدید می‌کند. بنا بر گزارش‌های منتشره، پول‌هایی به وسیله گونی‌ با هواپیما‌ها به فرودگاه صنعا منتقل می‌شد، به دست شبه نظامیان حوثی در یمن می‌رسید. نیروهای این گروه در قم و جنوب لبنان آموزش نظامی دیدند! در سال‌های اخیر ایران صد‌ها تن از نیروهای سپاه پاسداران، شبه نظامیان حزب الله و نیروهای عراقی و ایرانی را به سوریه اعزام کرده است. این‌ها علاوه بر هزینه‌هایی است که برای حمایت تسلیحاتی و اقتصادی از نظام دمشق انجام می‌دهد. مجله نیویورکر نوشته است که حمایت ایران برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد دمشق به حدود هفت میلیارد دلار رسید.! حمایت حکومت اسلامی ایران از گروه‌های شبه نظامی در کشورهای عربی دیگر یک مساله محرمانه نیست. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با انتشار عکس‌های خود که به همراه گردان‌هایش در عراق و سوریه جولان می‌دهد، فخر می‌فروشد