ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۳۵ درصد مرجان‌های خلیج چابهار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان سیستان بلوچستان علت مرگ بیش از ۳۵ درصد از مرجان‌های چابهار را رسوباتی دانست که از فعالیت‌های لایروبی پروژه ساخت «اسکله شهید بهشتی» ناشی شده است.

بررسی‌های اخیر سازمان محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که ۳۵ درصد از مرجان‌های خلیج چابهار به دلیل رسوب‌گرفتگی به طور کامل از بین رفته‌اند.

مقامات محیط زیستی ایران توسعه بندر شهید بهشتی را عامل اصلی نابودی مرجان‌ها می‌دانند

سعید محمودی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر از آن به عنوان «فاجعه زیست محیطی» نام برد.

این مقام ارشد محیط زیست سیستان بلوچستان علت مرگ بیش از ۳۵ درصد از مرجان‌های چابهار را رسوباتی دانست که از فعالیت‌های لایروبی پروژه ساخت «اسکله شهید بهشتی» ناشی شده است.

اسکله شهید بهشتی در چابهار و کرانه دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است و از اهمیت بازرگانی و استراتژیک زیادی برای ایران برخوردار است. هدف از توسعه اسکله شهید بهشتی، تبدیل آن به مرکز مبادلاتی ایران با سایر کشورهای منطقه وهمچنین رقابت با بندر دوبی است.

سعید محمودی امیدوار است که با انجام پایش‌های مکرر بتوان «به موقع» نسبت به نجات مرجان‌های دیگر در معرض نابودی اقدام کرد.

فعالان و مسئولان حوزه محیط زیست بارها نسبت به طرح توسعه اسکله بندر شهید بهشتی چابهار (با مساحت ۲۴۰ هکتار)، تخریب زیستگاه‌های مرجانی این منطقه، مکان‌یابی نامناسب طرح‌های پالایشگاهی و روش‌های مخرب صید ماهی و تصرف حریم دریا توسط سازمان‌های دولتی، هشدار داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.