ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مهاجرت روستائیان در خراسان جنوبی به دلیل بحران آب

مهدی اخوان‌صفار، فرماندار شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی گفته که شمار مهاجرات روستائیان در این استان به دلیل «پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی» افزایش یافته است.

مهدی اخوان‌صفار، فرماندار شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی گفته که شمار مهاجرات روستائیان در این استان به دلیل «پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی» افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اخوان‌صفار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب طبس گفت که هم‌اکنون ۱۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی در خط قرمز بحران آب قرار دارند.

احمد محمدنژاد، مدیر امور منابع آب شهرستان طبس نیز اعلام کرد که سطح آب‌های زیرزمینی طبس هر سال حدود ۲۰ درصد افت می‌کند.

او پیشنهاد داد که برای مقابله با این وضعیت الگوی کشت محصولات کشاورزی تغییر کند.

بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، از ۷۰ درصد جمعیت روستانشین سراسر کشور در سال ۱۳۳۵، اکنون تنها ۲۸ درصد در روستا‌ها مانده‌اند و حتی بسیاری از روستا‌ها در مناطق مختلف کشور به دلیل عوامل مختلف به‌طور کامل از سکنه خالی و متروکه شده‌اند.

جواد هروی، نماینده مجلس ایران سال گذشته گفته بود بحران آب باعث شده تا روستائیان در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، محل زندگیشان را ترک کنند و به روستاهای دیگر یا حاشیه شهر‌ها بروند.

شدت بحران آب در ایران سبب شده که بسیاری از روستا‌ها با بی‌آبی مواجه باشند. به گونه‌ای که آب آشامیدنی هفت میلیون روستایی در ایران از طریق تانکر تأمین می‌شود. مقامات ایران بار‌ها درباره احتمال بروز جنگ آب در کشور هشدار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.