ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ایران به حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرده که اگر نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوتش از نویسنده تکفیر شده آیه‌های شیطانی را لغو نکند، در این نمایشگاه جهانی شرکت نمی‌کند.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی به حضور سلمان رشدی، نویسنده هندی – بریتانیایی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعتراض کرد و از مدیران این نمایشگاه خواست که دعوت خود از این نویسنده تکفیر شده را پس بگیرند. عباس صالحی تهدید کرد که در غیر این‌صورت احتمال دارد ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان شرکت نکند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت: بزرگ‌ترین مرکز عقد قرارداد نشر و ترجمه آثار در جهان

به گزارش روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی از یورگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواست که دعوت از سلمان رشدی برای حضور در این نمایشگاه را لغو کند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۱۴ اکتبر سال جاری با سخنرانی سلمان رشدی درباره آزادی بیان و حدود آن آغاز می‌شود و تا ۱۸ اکتبر هم ادامه دارد. اندونزی که یک کشور مسلمان است به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور دارد.

سلمان رشدی

معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفته است: «اساساً این حرکت را که توسط نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه‌ریزی شده و از جمله خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود، حرکتی غیر فرهنگی می‌دانم.»

صالحی خبر داده که وزارت ارشاد اسلامی در حال بررسی این موضوع است که چنانچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوت خود از سلمان رشدی را پس نگیرد، ایران از شرکت در این نمایشگاه جهانی خودداری کند.

عباس صالحی گفته است فتوای ۱۴ فوریه ۱۹۸۹ آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر قتل سلمان رشدی یک فتوای مذهبی‌ست و هرگز کم‌رنگ و بی‌اثر نمی‌شود. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در سال ۱۳۸۳ فتوای آیت‌الله خمینی را بلاتغییر خوانده بود.

تازه‌ترین رمان سلمان رشدی با عنوان «دو سال و هشت ماه و بیست و هشت شب» در ستایش مدارای مذهبی به تازگی منتشر شده است.

از اندونزی بیش از ۶۰ نویسنده و شاعر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.