ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استراتژی جدید پنتاگون علیه داعش در رقه

نیویورک تایمز از راهبرد جدید آمریکا علیه دولت اسلامی خبر می‌دهد: قرار است با تجهیز ۵هزار نفر ازمخالفان اسد و استمداد از ۲۰هزار پیشمرگه کرد، عملیات جبهه شمال روی رقه متمرکز شود.

نیویورک تایمز از راهبرد جدید آمریکا علیه «دولت اسلامی» خبر می‌دهد: قرار است با تجهیز ۵هزار نفر از مخالفان اسد و استمداد از ۲۰هزار نیروی کرد، عملیات جبهه شمال روی شهر رقه متمرکز شود.

Rakka

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا قصد دارد حملات و عملیات خود علیه داعش را در شمال سوریه متمرکز کند. نیویورک تایمز می‌نویسد مهم‌ترین جبهه نبرد قرار است در رقه باشد؛ شهری که به صورت دوفاکتو پایتخت دولت اسلامی به حساب می‌آید.

نیویورک تایمز به نقل از محافل دولتی و نظامی آمریکا می‌نویسد، باراک اوباما در هفته گذشته، با چنین راهبردی موافقت کرده است

گفته می‌شود که عملیات جدید به زودی با تجهیز هرچه بیشتر نیروهای مخالف اسد آغاز خواهند شد و کمک‌های لجستیک از قبیل سلاح و مهمات کافی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. نیویورک تایمز نوشته که بحث تشدید حملات هوایی با استفاده از یک پایگاه نظامی ترکیه نیز در جریان است.

قرار است در مجموع تا ۵هزار رزمنده سوری همراه با ۲۰هزار نیروی کرد، توان رزمی خود را برای فشار به داعش در رقه به کار گیرند. این عملیات از سوی جنگنده‌های ائتلاف پشتیبانی خواهد شد. نیویورک تایمز نوشته که طرح پنتاگون مشتمل بر مسدود کردن کلیه راه‌های ارتباطی و تامیناتی داعش خواهد بود.

شیوه جدید عملیاتی علیه داعش در درجه نخست متکی بر قوای رزمندگان عرب خواهد بود. این افراد و همچنین نیروهای کرد، از سوی فرماندهی ارتش آمریکا انتخاب می‌شوند.

چند روز پیش از خبر، اوباما داعش را تهدید به عملیات تهاجمی شدیدی کرده و گفته بود از هیچ اقدامی برای مقابله با «دولت اسلامی» در سوریه و عراق کوتاهی نخواهد کرد.

مقامات ارشد آمریکا می‌گویند استراتژی نوین این امکان را می‌دهد که مناسبات و معادلات مبارزه با داعش تغییر کند. نیویورک تایمز از قول کارشناسان نظامی می‌نویسد: «تاکتیک‌های کنونی علیه داعش به بن‌بست رسیده‌اند.» این کارشناسان می‌گویند «دولت اسلامی» هم‌چنان دست بالاتر را در رویارویی با مخالفان دارد و به مراتب بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، توان مقاومت دارد.

جبهه شمال از حیطه عملیات جنگنده‌های روسیه نیز دور می‌ماند. کشورهای غربی و عربی به عملیات نظامی مسکو در سوریه با سوءظن نگاه می‌کنند. به زعم آنها، قصد روسیه از عملیات هوایی در سوریه، نه مقابله با داعش بلکه پشتیبانی از رژیم بشار اسد است. این در حالی است که چند روز قبل نیز جنگنده‌های روسی رقه را برای نخستین مرتبه بمباران کردند.

استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با داعش، پس از  قبول ناکامی طرح تعلیم و تجهیز اپوزیسیون میانه‌روی سوریه توسط پنتاگون اعلام می‌‌شود. ژنرال آستین، مدیر مرکز فرماندهی خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق آفریقا در پنتاگون، سه هفته قبل به کمیته نظارت بر وزارت دفاع در سنا گزارش داد که تعداد رزمندگان سوری ورزیده و رزم‌آشنا برای مقابله با دولت اسلامی از تعداد انگشت‌های یک دست هم کمتر است.

ژنرال آستین گفته بود برنامه آموزشی اپوزیسیون سوریه باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالفان معتدل اسد معرفی می‌شوند، در پاییز ۲۰۱۴ به تصویب کنگره آمریکا رسید. مدت این طرح سه سال اعلام شد و پنتاگون برای مرحله نخست آن ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داد.

استراتژی جدید پنتاگون در حالی اعلام می‌شود که داعش طاق ورودی شهر باستانی پالمیرا را نیز تخریب کرده است. شاهدان ماجرا گفته‌اند که داعش این طاق را روز یکشنبه ۴ اکتبر منفجر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.