ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج عضو کمیسیون برجام: گزارش برجام برخلاف منافع ملت ایران است

پنج نماینده مجلس ایران که عضو کمیسیون برجام هستند در انتقاد از عملکرد این کمیسیون گفته‌اند که گزارش برجام «منطبق بر منافع ملت نبوده» و «آثار بسیار مثبت برجام» را نادیده گرفته است.

پنج نماینده مجلس ایران که عضو کمیسیون برجام هستند در انتقاد از عملکرد این کمیسیون گفته‌اند که گزارش برجام «منطبق بر منافع ملت نبوده» و «آثار بسیار مثبت برجام» را نادیده گرفته است.

کمیسیون برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علاءالدین بروجردی، منصور حقیقت‌پور، غلام‌رضا تاجگردون، مسعود پزشکیان و عباس‌علی منصوری آرانی در بیانیه خود گفته‌اند که گزارش کمیسیون برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بر اساس «گفتمانی» تنظیم شده که از ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بوده است.

این نمایندگان همچنین فاش کرده‌اند که گزارش برجام به جای آن‌که توسط اعضای این کمیسیون آماده شود، «در خارج از مجلس تدوین شده است.»

نمایندگان مخالف و منتقد توافق هسته‌ای در کمیسیون ویژه بررسی برجام اکثریت را در دست دارند. در این کمیسیون ۹ نفر از مخالفان توافق عضو هستند و شش نفر از موافقان توافق.

گزارش کمیسیون برجام مجلس درباره توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی روز یکشنبه ۱۲مهر در صحن علنی خوانده شد.

روزنامه اعتماد چاپ تهران نیز روز دوشنبه ۱۳ مهر نوشت که گزارش کمیسیون برجام به معنای «رو دست خوردن» اکثریت مجلس از مخالفان توافق هسته‌ای است.

غلام‌رضا تاجگردون گفته است که «گزارش کمیته‌های کمیسیون ویژه بررسی برجام کنار گذاشته شد و گزارشی که از خارج از کمیسیون ویژه تنظیم شده بود، تصویب و در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.»

به دنبال خوانده‌شدن این گزارش، طرحی دو فوریتی از سوی حامیان توافق هسته‌ای، برای اجرای برجام در دستور کار مجلس قرار گرفت که با انتقاد مخالفان برجام روبه‌رو شد. آن‌ها می‌گویند این طرح چگونه با این سرعت آماده شده و به مجلس آمده است.

با این حال طرح دو فوریتی «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام» به دلیل آن‌که دو سوم آرای نمایندگان را به دست نیاورد به‌طور یک فوریت به تصویب رسید.

بر اساس این طرح دولت ایران اجازه خواهد داشت تا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی «به شکل داوطلبانه» برجام را اجرا کند.

این طرح دولت را موظف می‌کند که به ۹ «وظیفه و تکلیف» به عنوان شروط اجرای فرجام پایبند باشد.

«التزام به سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی»، «لغو همکاری با طرف توافق هسته‌ای در صورت عدم لغو تحریم‌ها»، «حفاظت کامل از اطلاعات طبقه‌بندی شده در حوزه نظامی و امنیتی در جریان نظارت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی»، «حراست از امنیت و منافع ملی در زمینه‌های موشکی و ساخت باتری‌های هسته‌ای» و «استفاده از منابع آزاد شده مالی در جهت اقتصاد مقاومتی و اولویت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی» از شروط این طرح است.

این طرح به امضای ۷۵ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.