ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم حیفا با ریاست محسن مخملباف به پایان رسید

مهم‌ترین جشنواره سینمایی اسرائیل با تقدیر از کلود لانزمن به پایان می‌رسد. ریاست هیأت داوران این جشنواره را سینماگر سرشناس ایرانی به عهده داشت.

جشنواره فیلم حیفا، مهم‌ترین جشنواره سینمایی در اسرائیل، دوشنبه ۵ اکتبر به کارش پایان می‌دهد. محسن مخملباف، سینماگر ایرانی ریاست هیأت داوران بخش رقابتی این جشنواره را به عهده داشت. جشنواره فیلم حیفا همچنین از کلود لانزمن، مستندساز و تهیه‌کننده فرانسوی که فیلم «شوآ» او شهرت جهانی دارد، تقدیر کرده است.

نمایی از فیلم «بابا جون» ساخته یووال دلشاد، کارگردان ایرانی‌الاصل اسرائیلی

در سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم حیفا که ۲۹ سپتامبر آغاز شد و شامگاه ۵ اکتبر به کارش پایان می‌دهد در مجموع ۸۰ فیلم سینمایی به نمایش درآمد.

نمایش نسخه بازسازی‌شده‌ای از فیلم «شوآ»، مستند ۹ ساعته کلود لانزمن درباره هولوکاست از مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره فیلم حیفا بود.

«شوآ» یک مستند تاریخی است اما در این فیلم هیچ تصویر قدیمی گنجانده نشده. لانزمن گروهی از بازماندگان و عاملان قتل عام یهودیان و همچنین «بی‌تفاوت‌ها» را جلوی دوربین می‌برد و تماشاگر را به درک بهتری از فاجعه هولوکاست می‌رساند.

این مستند تاریخی با زیرنویس فارسی چهار سال پیش در مقر یونسکو نیز به نمایش درآمد.

فیلم‌‌‌های «رییس جمهور» و «بایسیکل‌ران» و مستند «باغبان» از ساخته‌های محسن مخملباف نیز در جشنواره فیلم حیفا یک بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

فیلم «رییس جمهور» که پیش از این در جشنواره‌های کن و ونیز به نمایش درآمده، یک کمدی نامتعارف در نقد انقلاب، خشونت و قدرت است. این فیلم محصول مشترک گرجستان، انگلستان، فرانسه و آلمان است.

نمایی از مستند «باغبان» ساخته محسن مخملباف

مستند «باغبان» که در اسرائیل ساخته شده درباره تاریخ بهائیت و گفت‌و گوی یک پدر و پسر درباره نقش ادیان در زندگی انسان‌هاست.

آکادمی اسکار در سال ۱۳۹۲ مستند «باغبان» را در فهرست فیلم‌های بخش رقابتی مستند قرار داد.

فیلم «بابا جون» ساخته یووال دلشاد، کارگردان ایرانی‌الاصل اسرائیلی که در سال جاری نماینده اسرائیل در اسکار فیلم غیر انگلیسی‌زبان است، در بخش رقابتی جشنواره فیلم حیفا به نمایش گذاشته شد. این فیلم به زبان فارسی‌ست و کاگردان تجربه‌های خودش به عنوان فرزند یک خانواده ایرانی مهاجر در اسرائیل را بازگو می‌کند.

پیش‌پرده فیلم «بابا جون»


پیتر گرینوی، فیلمساز بریتانیایی که فیلم « آشپز، دزد، همسرش و عاشقش» از او شهرت جهانی دارد، آخرین ساخته‌اش «آیزنشتاین در گواناخواتو» درباره سال‌های آخر زندگی سرگئی آیزنشتاین در مکزیک را در جشنواره فیلم حیفا به نمایش درآورد.

سرجیو کاستلیتو، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی تازه‌ترین فیلمش با عنوان «هیچکس در تنهایی امنیت ندارد» را در این جشنواره به نمایش گذاشت.

فیلم «صلح در رؤیاهای ما» ساخته شارونا بارتاس که پیش از این در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود، از دیگر فیلم‌های مهم جشنواره فیلم حیفا به شمار می‌آمد.

جشنواره فیلم حیفا که در سال ۱۹۸۳ بنیان گذاشته شده، از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی اسرائیل است. ۳۰۰ هزار نفر از سی و یکمین دوره این جشنواره دیدن کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.