ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مربای پشن فروت

ما یک درخت خیلی بخشنده در حیاط خانه‌مان داریم. درخت «پشن فروت» همه جا را پر از میوه می‌کند. امروز با این میوه خوشمزه مربا درست می‌کنم.

ما یک درخت خیلی بخشنده در حیاط خانه‌مان داریم. این درخت «پشن فروت» همه جا را پر از میوه می‌کند. روی شاخه‌هایش، روی میز و روی زمین همیشه تعدادی پشن فروت وجود دارد. ما سعی می‌کنیم میوه‌های خوشمزه آن را بخوریم، در یخچال ذخیره کنیم یا با دوستان‌مان تقسیم کنیم ولی باز هم تعدادی از آن‌ها قبل از خورده شدن فاسد می‌شوند و این من را خیلی ناراحت می‌کند.

پس امروز با این میوه خوشمزه مربا درست می‌کنم. مربای پشن فورت!

برای این مربای خوشمزه علاوه بر یک لب پرخنده، شما تنها به ۱۰ عدد پشن فروت، یک لیوان شکر و نصف لیموترش احتیاج دارید.

همان طور که احتمالا می‌دانید پشن فروت یک میوه استوایی است که در کشورهای آسیا شرقی که اطراف خط استوا قرار دارند، آمریکای جنوبی و استرالیا رشد می‌کند. به طور معمول رنگ پوست این میوه بنفش است ولی در استرالیا نوع زرد رنگ آن که شیرین‌تر بوده نیز رشد می‌کند و از قضا پشن فروت‌های درخت ما از همین نوع هستند.  امروز این میوه را می‌شود در خیلی از جاهای دنیا پیدا کرد؛ کافی است سری بزنید به یک سوپرمارکت برزگ.

قبل از هر کاری پوست میوه‌ها را خوب بشویید چون برای درست کردن مربا به آن‌ها احتیاج داریم. بعد آن‌ها را نصف کنید یا فقط قسمت بالایی‌شان را ببرید تا بتوانید دانه‌ها را پوست جدا کنید. وقتی همه دانه‌ها را جدا کردید و در یک ظرف ریختید، آن را به طور موقت داخل یخچال بگدارید و سر وقت پوست‌ها بروید.

اگر پشن فروت‌های شما هم زرد رنگ هستند، همه پوست‌ها را داخل یک ظرف پر از آب بریزید ولی اگر بنفش هستند از نصف آن‌ها استفاده کنید چرا که مزه تندتری دارند.

ظرف پر از آب و محتوی پوست پشن فروت را روی گاز بگذارید و در حالی که درش را بسته‌اید بگذارید بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بجوشد تا پوسته نرم داخلی از بخش خارجی جدا شود. قبل از خاموش کردن اجاق یکی دوتا از آن‌ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید آماده شده است.

من مربای غلیظ دوست دارم، پس بعد از خاموش کردن اجاق همه آب داخل ظرف را خالی می‌کنم. شما اگر مربای رقیق‌تر دوست دارید یک لیوان از آن را کنار بگذارید تا بعد از آن استفاده کنید.

حالا روی پوست‌ها آب سرد بریزید تا خنک شود و پوسته داخلی را از بخش خارجی جدا کنید. بعد از آن پوست‌های نرم داخلی را در مخلوط کن به خوبی له کنید.

سپس آن را به همراه یک لیوان آبی که کنار گذاشته‌اید (اگر ترجیح می‌دهید مربایتان کمی رقیق‌تر باشد)، یک لیوان شکر و آب نصف لیموترش در ظرف بزرگ و عمیقی بریزید.

حرارت زیر ظرف را کمی بیش از متوسط تنطیم کنید و مخلوط را هم بزنید تا خوب حل شود و جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بجوشد. فقط هر از چندی با قاشق چوبی کمی هم بزنید و در صورت مشاهده کف روی مواد، آن را بگیرید.

در پایان ۱۵ دقیقه مربای شما آماده است. بگذارید سرد شود و سپس آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید. فراموش نکنید که از قبل ظرف‌ها را با آب جوش بشورید و خوب خشک‌شان کنید تا مربایتان کپک نزند.

مهم نیست که کیک و بستنی دوست دارید یا نه، مهم این است که پس از خوردن چیز کیک یا بستنی با پشن فروت عاشق آن‌ها خواهید شد. اگر نگران کالری‌های بستنی و چیز کیک هستید، می‌توانید مربایتان را با ماست مخلوط کنید و بخورید تا لذت زندگی برایتان دو چندان شود.

برای فهم بهتر دستور آشپزی، می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید و پیشنهادات‌تان را پای آن با من درمیان بگذارید. منتظر خواندن نظرات‌تان هستم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حكيمه

    سلام ممنون واسه مطلبتون.مرباي پشن فروت. فقط دونه هاش ك بايد تو يخچال بذاريمو بعدش نگفتي بايد چكار كنم تو عكس بنظر مياد ك اضافه كردين ب مربا ولي تو مراحل چيزي ننوشتين.ممنون ميشم جواب بدين زودتر

  • behros

    valla to soed donei 10 kr chizi mosavi 1 euro . yani kheli grone. khoshbehale shoma ke to khonaton be vofor yaft mishe.