ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاچاق کالا در ایران با خودروهای دولتی

محمد مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ایران گفت برخی متخلفان در قاچاق کالاها از خودروهای سنگین دولتی استفاده کرده‌اند.

محمد مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ایران گفت برخی متخلفان در قاچاق کالاها از خودروهای سنگین دولتی استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مقیمی روز دوشنبه ۱۳ مهر گفت: «مشخصاتی داریم که بعضاً متخلفان با استفاده از خودروهای عمدتاً سنگین و نیمه‌سنگین دولتی اقدام به حمل کالای قاچاق می‌کنند.»

او افزود: «این افراد وقتی که باری را از مرکز به شهری دیگر منتقل می‌کنند هنگام بازگشت کالای عمده‌ای را قاچاق می‌کنند که در ایستگاه‌های بازرسی پلیس مورد بازرسی قرار می‌گیرند.»

رئیس پلیس آگاهی با بیان این‌که در گذشته مواردی از این دست وجود داشته که پلیس با آن برخورد کرده، افزود: «ما نمی‌توانیم هر خودرویی را بازرسی کرده یا در ایست و بازرسی نگه داریم.»

مقیمی گفت تخلفات خودروهای دولتی در حوزه پلیس آگاهی نیست و نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری در این زمینه مسئولیت دارند.

فساد و اختلاس مالی دستگاه‌های دولتی و حکومتی در ایران دیگر به امری متداول تبدیل شده و هر از گاهی رسانه‌های ایران از آن خبر می‌دهند.

چند ماه پیش در مرز گمرکی سردشت ۸۰۰ تن پرتقال مصری شبانه وارد ایران شد که رسانه‌ها نوشتند با دستور مستقیم استانداری انجام شد.

عیسی کلانتری، مشاور معاون اول رئیس جمهور نیز مردادماه سال جاری گفت: «واردکنندگان میوه یا در درون حاکمیت هستند و زور وزارت جهادکشاورزی به آن‌ها نمی‌رسد و یا این‌که مجوز می‌گیرند و وارد می‌کنند.»

به‌گفته حبیب حقیقی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم قاچاق کالا در ایران ۲۵ میلیارد دلار است که در دو عرصه ورود و خروج صورت می‌گیرد و قاچاق سوخت مهم‌ترین خروجی کالای قاچاق در کشور است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.