ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین دادگاه بابک زنجانی: بدهی‌های نفتی پرداخت می‌شود، واریز ۴میلیارد یورو به حساب تأمین اجتماعی

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده «فساد نفتی» با نام‌های مستعار «ح.ف.ه» و «م.ش»، روز دوشنبه ۱۳ مهرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده «فساد نفتی» با نام‌های مستعار «ح.ف.ه» و «م.ش»، روز دوشنبه ۱۳ مهرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی در این جلسه گفت که وکلای خارجی بابک زنجانی با ارائه پیش‌نویس ضمانت‌نامه بدون قید و شرط اعلام کردند که بدهی شرکت «اچ‌کی اینترترید» متعلق به شرکت ملی نفت ایران را پرداخت می‌کنند. مدیر امور حقوقی شرکت نفت نیز گفته است این بدهی در روز جاری پرداخت می‌شود.

شرکت «اچ‌کی» نمایندگی دولت ایران در تسریع انتقال پول حاصل از صادرات نفت را بر عهده دارد.

در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نماینده دادستان در کیفرخواست متهمان پرونده خواند: «پیمانکاران وزارت نفت به عملکرد متهم ردیف اول پرونده در پرداخت‌ها اعتراض داشتند؛ چرا که وی مکلف بود دو میلیارد و ۷۰۰ یورو به پیمانکاران پرداخت کند، اما ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت کرده و مابقی را صرف امور شخصی کرده است.»

در کیفرخواست همچنین گفته شده است که سه وزیر سابق نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس سابق بانک مرکزی در هفتم تیرماه سال ۱۳۹۱ مصوبه‌ای را در اختیار بابک زنجانی قرار می‌دهند که بر اساس آن او و دو متهم دیگر عملیات فروش نفت و کلاهبرداری از شرکت نفت را آغاز می‌کنند.

نماینده دادستان گفت که بابک زنجانی دلیل پرداخت نکردن بدهی‌های خود را تحریم شدن بانک اف.آی.آی.بی در مالزی عنوان کرده که «کاملاً بی‌اساس» بوده است. بر پایه کیفرخواست بانک اف.آی.آی.بی اسناد معتبری نداشته و عملیات بانکی محدودی داشته است.

نماینده دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست به پرداخت کلان بابک زنجانی به حساب سازمان تأمین اجتماعی در زمان ریاست سعید مرتضوی پرداخت و گفت بابک زنجانی چهار میلیارد یورو در قالب یک وام سه ساله به سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت ین ژاپن واریز کرده که از حساب زنجانی در دبی به یکی از شعبه‌های بانک رفاه کارگران بوده است. این اقدام در پی قرارداد آذرماه ۱۳۹۱ میان بابک زنجانی، سعید مرتضوی و متهم دیگر پرونده، «ح.ف.ه» صورت گرفته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران [ایسنا) گزارش داده است که در نوبت عصر جلسه دادگاه، «ح.ف.ه» متهم ردیف سه به دلیل افت فشار با دستور قاضی به خارج از دادگاه منتقل شد و مأموران اورژانس برای مداوای او در دادگاه انقلاب حاضر شدند.

جلسه بعدی دادگاه، نهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

مقامات دولتی از پرونده بابک زنجانی به عنوان «بزرگ‌ترین پرونده فساد قرن» یاد می‌کنند.

بابک زنجانی دی‌ماه ۱۳۹۲ بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکبر علی

    اگر قاضی صلواتی مسئول رسیدگی این پرونده است صد در صد زنجانی ازاد می شود.

  • بهنام

    جالب است که یکی از این تحفه های دزد و تروریست اقتصادی فشارش افت میکند و ناراحت میشود ! آنوقت که ثروت ملت ایران را چپاول و غارت میکردند و در عین سرمستی و خوشی بودند چرا فکر امروز را نمیکردند ؟ سردار اجنبی ( نقده ای ) رئیس بسیج دیکتاتوری ، کجائی که ( بسیجی اقتصادیت ) را دارند به چوبه دار می سپارند تا سر نخهای مرتبط با بیت ولی امر دزدان جهان و دیگر مزدوران و جیره خواران را بپوشانند تا ملت سر از کار این خائنین وطن فروش سر در نیاورند .