ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شروط اردوغان برای پیشبرد سیاست پناهجویی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا مایل است با ترکیه در مورد حل بحران پناهجویی همکاری کند. رجب طیب اردوغان به بروکسل رفت و در این‌باره با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد. او برای این همکاری چند شرط گذاشت.

اتحادیه اروپا مایل است با ترکیه در مورد حل بحران پناهجویی همکاری کند. رجب طیب اردوغان به بروکسل رفت و در این‌باره با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد. او برای این همکاری چند شرط گذاشت.

رجب طیب اردوغان در بروکسل گفت این ترکیه است که تهدید می‌شود و نه آلمان یا کشوری دیگر.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه روز دوشنبه ۵ اکتبر / ۱۳ مهر به بروکسل رفت تا با رهبران اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویی مذاکره کند.

اردوغان در بروکسل گفت چهار سال است که ترکیه «بدون هیچ تبعیضی» پناهجویان سوری و عراقی را می‌پذیرد. در این بین حضور حدود ۲,۵ میلیون پناهجو ۷,۸ میلیارد دلار برای ترکیه خرج برداشته است که تنها ۴۱۷ میلیون دلار آن را دیگر کشورها تقبل کرده‌اند.

رئیس‌ جمهوری ترکیه گفت کشورش ۹۱۱ کیلومتر با سوریه و ۳۵۰ کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد و به همین دلیل این ترکیه است که تهدید می‌شود و نه آلمان یا کشوری دیگر.

از آغاز سال ۲۰۱۵ تاکنون ۶۳۰ هزار پناهجو به‌شکل غیرقانونی خود را به‌ویژه از ترکیه به مرزهای اروپا رسانده‌اند.

پیش از این، در نیمه ماه سپتامبر اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو به ترکیه کمک کرده است تا صرف نگهداری از پناهجویان سوری کند. در روزهای اخیر نیز اتحادیه اروپا درخواست‌های تازه‌ای از ترکیه داشته است. رسانه‌های اروپا نوشتند که اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته است تا با یونان برای حفاظت بیشتر از مرزهای اروپا تلاش کند. برای پیشبرد این امر در ترکیه شش اردوگاه پناهندگی جدید برای دو میلیون پناهجو ساخته خواهد شد. جزئیات بیشتر این پیشنهادها قرار است در نشست وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه به بحث گذاشته شود.

اردوغان در بروکسل برای همکاری با اروپا این شروط را مطرح کرد: ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و منطقه پرواز ممنوع در این کشور؛ پشتیبانی از مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دموکراتیک (سوریه) به‌عنوان مبارزه با تروریسم؛ پول بیشتر برای مقابله با بحران پناهجویی؛ تسهیل نیاز به ویزا برای ترک‌ها در ورود به اتحادیه اروپا و چشم‌اندازی برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا.

اردوغان در دیدار با دونالد توسک٬ رئیس شورای اروپا گفت این «غم‌انگیز» است که برخی از کشورها پ‌ک‌ک را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نمی‌شناسند. او گروه «دولت اسلامی» (داعش) را هم‌طراز پ‌ک‌ک دانست و گفت مبارزه کردها با داعش برای آن‌ها مشروعیت نمی‌آورد.

اتحادیه اروپا پیش از این چند بار رویکرد دوباره دولت ترکیه در مقابله با پ‌ک‌ک را مورد انتقاد قرار داده بود. اروپا از این بیم دارد که ترکیه به بهانه نبرد با داعش کردها را زیر ضرب ببرد.

دونالد توسک از سوی اتحادیه اروپا به ترکیه وعده داد تا در مورد حفاظت بیشتر از مرزهای اروپا، نگهداری از پناهجویان و تسهیل نیاز به ویزا برای ترک‌ها در ورود به اتحادیه اروپا کمک شود.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز گفت می‌خواهد پیشنهاد برنامه اقدام مشترک ترکیه و اروپا برای مقابله با بحران پناهجویی را به اردوغان ارائه دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم این دیکتاتور فاسد برای این و آن شرط و شروط تعیین کرد ، آن هم شرطهایی که نمیتوان آنها را اجابت نمود و خودش هم میداند که شروط احمقانه ایست . بعد از شکست سخت و تو دهنی محکمی که از حزب کردها نصیبش شد و نتوانست دست به فانون اساسی بزند و اختیارات دیکتاتوری اسلامی خود را افزایش دهد و متوجه عدم همراهی ملت خود و سایر احزاب با دولت پوسیده و اسلامگرایش گردید ، این بامبول حمله به کردها و در واقع کودتا علیه احزاب مستقل را با سوء استفاده از قدرت در پیش گرفت تا بلکه ذره ای از عصبانیت و خباثت کور خود را تسلی داده و بتواند چند روزی بیشتر در مسند قدرت بماند . البته خاصیت شوم تمامی دیکتاتورهای جهان اینچنین است و از علی خامنه ای ولی امر دزدان جهان در ایران گرفته تا اسد جنایتکار و همین اردوغان در ترکیه و ملک سلمان در عربستان سر و ته یک کرباسند و از کیسه اسلام من در آوردی ارتزاق میکنند .

  • سیامک

    من یک پناهنده ایرانی در ترکیه هستم . دوسال است که با شرایط پناهندگی در این کشور زندگی می کنم. حجم انبوه مهاجرین عرب از سوریه و عراق به صورت واضحی در این کشور حتی قابل مشاهده است . در یک نگاه کلی ، این کشور در حمابت از پناهجویان ، عملکرد خیلی خوبی ندارد و درصد زیادی از مهاجرین در وصعیت معیشتی خوبی به سر نمی برند . به عنوان مثال خود بنده برای اسکان یک خانواده 8 نفری عرب و دسترسی آنها به مایحتاج روزانه از قبیل غذا، بسیار از طریق استانداری شهرم تلاش کردم تا توانستم به سختی ، پناهی برای این خانواده فراهم کنم . امیداورم که این بحران به پایان برسد و همه مردم دنیا در میهن خود ، با آرامش و در صلح ادامه زندگانی بدهند