ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت دانش‌آموزان شهرستان خاش از امکانات آموزشی

دانش‌آموزان بخش ایرندگان شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید را در کانکس و بدون امکانات آموزشی آغاز کرده‌اند.

دانش‌آموزان بخش ایرندگان شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید را در کانکس و بدون امکانات آموزشی آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده که این دانش‌آموزان از حداقل امکانات مانند «تخته وایت برد، میز و صندلی‌های سالم، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان مناسب و فضای ورزشی» محروم هستند.

بر پایه این گزارش، دانش‌آموزان در این منطقه ناچار هستند در کانکس‌هایی تحصیل کنند که «در سرما از شدت سردی نمی‌توان داخل آن ماند و در گرما از شدت گرمی نمی‌توان در آن نشست.»

میرمراد مارندگانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش از وجود مدارس غیراستاندارد در نقاط مختلف این شهرستان ابراز تأسف کرده و افزوده است:  «در مباحث مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان و بخش ایرندگان کمبودهایی به‌شدت احساس می‌شود.»

او گفته است: «فرزندان ما در فقر و تنگدستی و با نبودن حداقل امکانات آموزشی و پرورشی مشغول یادگیری درس و ادب و فرهنگ ایران زمین هستند.»

استان سیستان و بلوچستان ازجمله بحرانی‌ترین استان‌ها از نظر آموزشی به‌ویژه در مناطق روستایی است.

دانش‌آموزان مدارس در روستاهای این استان با واژه‌هایی همچون «بابای مدرسه»، «وسایل سرمایشی و گرمایشی»، «آبخوری»، «سرویس بهداشتی»، «وسایل سمعی و بصری» و «سالن ورزشی»، بیگانه هستند.

در بسیاری از مدارس این استان، حتی آب آشامیدنی نیست و امکانات تحصیلی موجود در این استان فاصله معناداری با سایر استان‌های کشور دارد.

بسیاری از دانش‌آموزان بلوچستانی هنوز در کپر درس می‌خوانند. آمار این مدارس که در میان حصاری از حصیر خرما یا چادر برپا می‌شود نیز متناقض است. مدیرکل نوسازی تعداد آن‌ها را ۱۵ عدد، رئیس آموزش و پرورش ۵۰ عدد و رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بیش از ۸۰۰ عدد می‌داند.

در حال حاضر، ۱۸ هزار کلاس درس در سراسر سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۱۱ هزار کلاس نیاز به ترمیم اساسی دارد.

«کمبود ۸۰۰ هزار متر فضای آموزشی و بیش از هشت هزار معلم»، «عدم دسترسی مناسب به مدرسه»، «نبود سرویس‌های بهداشتی در بسیاری از مدارس عشایری و روستایی»، «جابه‌جایی دانش‌آموزان با وانت‌بار در مناطق روستایی»، «فقر غذایی» و «پیمودن مسافت‌های طولانی و بیش از سه کیلومتر برای رسیدن به کلاس درس» بخشی از مشکلات آموزشی است که سد راه دانش‌آموزان این استان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.