ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان طرح استیضاح وزیر نفت ایران را به جریان انداختند

تنها یک روز پس از تلاش ناکام شماری از نمایندگان مجلس برای استیضاح و برکناری وزیر راه و شهرسازی، طرح استیضاح وزیر نفت نیز به جریان افتاد.

تنها یک روز پس از تلاش ناکام شماری از نمایندگان مجلس برای استیضاح و برکناری وزیر راه و شهرسازی، طرح استیضاح وزیر نفت نیز به جریان افتاد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران

شکرخدا موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، امروز چهارشنبه ۱۵ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از تهیه طرح استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت با ۴۰ امضا خبر داده است.

موسوی گفت: «منتظر بودیم تا تکلیف استیضاح وزیر راه و شهرسازی معلوم شود تا بعد از آن، این طرح را به هیأت رئیسه مجلس تحویل دهیم.»

طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جلسه علنی مجلس بررسی شد و پس از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان و دفاعیات آخوندی، نمایندگان مجلس با ۷۲ رأی موافق، ۱۷۵ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ رأی با این استیضاح مخالفت کردند و آخوندی همچنان وزیر راه باقی ماند.

موسوی «نیمه‌تعطیل بودن پارس جنوبی، مشکلات میادین مشترک، به‌کارگیری افراد متهم در پرونده فساد کرسنت در مسئولیت‌های کلیدی نفت و واگذاری دکل‌های نفتی به شرکت‌های چینی و هندی» را از مهم‌ترین دلایل و محورهای پیگیری استیضاح وزیر نفت اعلام کرده است.

شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران، در دولت پیشین ایران اجازه پیدا کرده بودند تا پیمانکار پروژه‌های نفت و گاز در جنوب ایران و به‌ویژه در عسلویه باشند اما دولت کنونی، پروژه‌ها را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده و به همین دلیل نارضایتی نظامیان را به دنبال داشته است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس «مسأله انتصابات وزیر، وضعیت پالایشگاه‌ها و تعطیلی بخشی از آن‌ها به خاطر افزایش واردات بنزین و نیز واردات بی‌رویه بنزین به کشور و بی‌توجهی به شرایط اقتصادی کشور و موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت» از دیگر دلایل پیگیری استیضاح وزیر نفت است.

وزیر نفت ایران هنور در مورد این استیضاح سخنی نگفته است.

این نماینده مجلس پیش‌بینی کرده که استیضاح وزیر نفت از جمله استیضاح‌هایی است که «احتمال رأی‌آوری آن بالا خواهد بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.