ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنسرت پرواز همای پس از هشت سال ممنوعیت برگزار شد

سعید جعفرزاده، خواننده و آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی که او را با نام «پرواز همای» می‌شناسند، سرانجام پس از هشت سال ممنوعیت توانست در تهران کنسرت برگزار کند.

سعید جعفرزاده، خواننده و آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی که او را با نام «پرواز همای» می‌شناسند، سرانجام پس از هشت سال ممنوعیت توانست در تهران کنسرت برگزار کند.

«پرواز همای» پس از هشت سال ممنوعیت روی صحنه تالار وحدت تهران.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کنسرت شامگاه سه‌شنبه ۱۴ مهر در تالار وحدت برگزار شد.

واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش گفته بود مجوز برگزاری کنسرت گروه پرواز همای برای روزهای ۱۴ و ۲۰ مهر صادر شده است.

کنسرت پرواز همای ابتدا قرار بود در خرداد سال جاری برگزار شود اما چند ساعت پیش از برگزاری این کنسرت، به حکم دادگاه فرهنگ و رسانه همه اجراهای آن لغو شد. همای در واکنش به لغو کنسرتش گفته بود: «هشت سال تلاش کردم در کشورم ایران روی صحنه بیایم. اگر عمری داشته باشم ۸۰ سال دیگر نیز تلاش خواهم کرد تا به حق قانونی خودم دست پیدا کنم.»

دلیل ممنوعیت این خواننده هیچ‌گاه به طور رسمی اعلام نشد اما گمان می‌رود این ممنوعیت به دلیل اجراهای او در خارج از ایران و محتوای ترانه‌هایش باشد.

مخالفت با پوشش اجباری زنان (در ترانه بانوی ایرانی)، تشویق به رواداری با تکیه بر عرفان ایرانی (در ترانه در کعبه ما جنگ رسیدن به خدا نیست) دعوت به شادی و شادخواری (در ترانه مرغ سحر ناله سر مکن) و همچنین یادآوری کشته‌شدگان نوجوان در جنگ ایران با عراق (در ترانه ایران‌ای سرای من) از نمونه‌های این مضامین تازه در ترانه‌های اوست.

سعید جعفرزاده در شهر «احمد سرگوراب» استان گیلان به‌دنیا آمده و در زمینه سه‌تار و پیانو تحصیلاتش را در دانشگاه تهران به پایان رسانده است.

او با گروه مستان و به‌کارگیری سازهای ایرانی و با چامه و چکامه‌سرایی، ‌ موسیقی ملی ایران را در قالب ترانه‌هایی با مضامین تازه و روز عرضه می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.