ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساختمان‌سازی غیرمجاز در ۱۲۰۰ هکتار چراگاه دام استان تهران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس می‌گوید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان که برای چرای دام واگذار شده بود، به صورت غیرقانونی به آپارتمان تبدیل شده‌اند.

عبدالهادی محمدیان، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس گفت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان که در سال‌های گذشته برای چرای دام به مردم واگذار شده به صورت غیرقانونی به آپارتمان تبدیل شده‌اند.

زمین‌‌خواری و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در سال‌های اخیر در ایران به‌شدت رواج یافته است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدیان ضمن اعلام این خبر گفت این اراضی به دو هزار نفر فروخته شده و حتی شخم زدن این زمین‌ها ممنوع بوده است.

شهرستان پردیس از توابع استان تهران است و ۵۵ آبادی دارد.

به‌گفته محمدیان به دلیل نزدیکی پردیس به تهران مردم، به‌ویژه کسانی که قدرت مالی زندگی در پایتخت را ندارند، به این شهرستان می‌آیند و با خرید زمین‌های کشاورزی، به‌شکل غیرقانونی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

او می‌گوید تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی رو به افزایش است و باید تغییراتی در قانون ایجاد کرد تا از میزان تخلفات کاسته شود.

۵۰ درصد این زمین‌ها با حکم شورای حفظ حقوق بیت‌المال بازپس گرفته می‌شود و بقیه در دست بررسی و نظارت تخصصی است.

بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایران در اراضی ملی و طبیعی استان‌های تهران، البرز، اصفهان و استان‌های شمالی انجام می‌شود.

زمین‌‌خواری و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در سال‌های اخیر در ایران به‌شدت رواج یافته و ضربات جبران‌ناپذیری بر محیط زیست وارد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.