ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کمیسیون فرهنگی: آدرس و فهرست ۱۳ جاسوس‌ رسانه‌ای را به وزارت ارشاد داده‌ایم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران گفته است که گروهی از نمایندگان مجلس فهرستی از «عوامل بیگانه» در رسانه‌های کشور را به وزارت ارشاد داده و نظر خود را هم اعلام کرده‌اند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران گفته است که گروهی از نمایندگان مجلس فهرستی از «عوامل بیگانه» در رسانه‌های کشور را به وزارت ارشاد داده و نظر خود را هم اعلام کرده‌اند.

بیژن نوباوه وطن: لیست ۱۳-۱۲ نفره‌ای از این افراد (جاسوس‌های رسانه‌ای) اعلام شده است که این مسأله تحت پیگیری است

به‌گزارش خبرآنلاین، بیژن نوباوه وطن، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روز چهارشنبه ۱۵ مهر با اشاره به نامه تذکر ۱۲ نماینده به وزیران ارشاد و اطلاعات، درباره آن‌چه «نفوذ صدها نفری سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی» عنوان شده، گفت: «ما نظرمان را در همان تذکر اعلام کرده و به آقایان برای برخورد با این قضیه آدرس داده‌ایم.»

احمد سالک، مرتضی آقاتهرانی، مرتضی حسینی، مهدی کوچک‌زاده، محمود نبویان، محمدرضا آشتیانی، جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، بهرام بیرانوند، حسین ذوالانوار و بیژن نوباوه وطن، ۱۲ نماینده‌ای بودند که ۳۰ شهریور سال جاری در تذکری ضمن اعلام «نفوذ صدها نفری سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی»، مقابله جدی وزیران اطلاعات و ارشاد با این موضوع را خواستار شدند.

در تذکر نمایندگان آمده بود: «یک باند و جریان مخرب صدها نفری رسانه‌ای در داخله وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی می‌باشند و با کشورهایی از جمله نروژ، هلند و انگلیس مرتبط هستند، سرپل ارتباطات آن‌ها در خارج از کشور افرادی از سران فتنه ۸۸ و فراریان و پناهنده‌شدگان به کشورهای غربی می‌باشند.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران این موضوع را رد کرد و گفت: «جریان نفوذی در فضای رسانه‌ای کشور وجود ندارد. این تصور که بخش عمده عناصر فعال در رسانه‌های داخلی به خارج از کشور متصل هستند، چنین نیست و آن‌ها که ادعا می‌کنند، باید آن را اثبات کنند.»

بیژن نوباوه وطن درباره سخنان علی جنتی گفت: «ایشان ابتدا این‌که آقای جیسون رضائیان هم جاسوس است را نمی‌پذیرفت ولی الان دیگر علنی شده است که وی جاسوس اصلی آمریکایی‌هاست و به نظر ما نظیر رضائیان افراد دیگری در فضای رسانه‌ای کشور فعالیت دارند.»

جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی‌تبار واشنگتن پست از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۳ / ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴ در ایران در زندان به‌سرمی‌برد. دادگاه او ۱۹ مردادماه / ۱۰ اوت سال جاری پایان یافت اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

روز دوشنبه ۱۱ نماینده مجلس ایران در تذکری کتبی به مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، خواستار ارائه اطلاعات لازم از آن‌چه «فعالیت‌های جاسوسی» جیسون رضائیان گفته می‌شود، شدند. چند تن از این نمایندگان همان‌ نمایندگانی هستند که ۳۰ شهریور درباره نفوذ «عوامل بیگانه» در رسانه‌ها به وزیران ارشاد و اطلاعات تذکر دادند.

بیژن نوباوه وطن گفت: «لیست ۱۳-۱۲ نفره‌ای از این افراد (جاسوس‌های رسانه‌ای) اعلام شده است که این مسأله تحت پیگیری است و وزرای مربوطه نیز از این موضوع اطلاع دارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مگر این نوباوه با اون بیماریش هنوز زنده است ؟ خودش جاسوس بیت رهبری در مجلس است ، آنوقت از دیگران انتقاد میکند و اتهام جاسوسی به این و آن میزند !