ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمایی دو هزار تن از طرفداران صلح به یاد جان لنون

بیش از دو هزار تن از هواداران صلح به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالروز تولد جان لنون، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز فقید موسیقی راک در نیویورک گرد آمدند و به جنگ و خشونت اعتراض کردند.

بیش از دو هزار تن از هواداران صلح به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالروز تولد جان لنون، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز فقید موسیقی راک در پارک مرکزی نیویورک گرد آمدند و با ایجاد نماد صلح بر چمن‌های این پارک به جنگ و خشونت اعتراض کردند.

به‌گزارش رویترز، یوکو اونو، بیوه جان لنون نیز در این گردهمایی که روز سه‌شنبه ۶ اکتبر / ۱۴ مهر برگزار شد حضور یافت و سخنرانی کرد.

طرفداران جان لنون از تمام نسل‌ها در این گردهمایی شرکت داشتند و در دست برخی از آن‌ها شعارهایی علیه جنگ سوریه دیده می‌شد.

با این حال زنجیره انسانی آن‌ها که نماد صلح را تشکیل می‌داد نتوانست رکورد جهانی را بشکند. برای شکستن رکوردِ بزرگ‌ترین نماد صلح حضور پنج هزار نفر لازم بود.

جان لنون که خود از فعالان راه صلح بود ۹ اکتبر ۱۹۴۰ در لیورپول به‌دنیا آمد و بعدها با تشکیل گروه «بیتلز» در دهه ۱۹۶۰ به یکی از اسطوره‌های موسیقی راک تبدیل شد. لنون در ماه دسامبر ۱۹۸۰ در پارک مرکزی نیویورک به دست یکی از طرفداران سابقش به ضرب چهار گلوله کشته شد.

ترانه «تصور کن» با صدای جان لنون:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.