ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حمله بزرگ زمینی» ارتش سوریه با حمایت روسیه آغاز شد

ارتش سوریه از آغاز حمله زمینی بزرگ خود با حمایت جنگنده‌های روسیه خبر داد. ناتو از «تشدید فعالیت‌های نظامی در سوریه» و نقض حریم هوایی ترکیه ابراز نگرانی کرد.

ارتش سوریه از آغاز حمله زمینی بزرگ خود با حمایت جنگنده‌های روسیه خبر داد. ناتو از «تشدید فعالیت‌های نظامی در سوریه» و نقض حریم هوایی ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، علی عبدالله ایوب، ژنرال ارتش سوریه روز پنج‌شنبه ۸ اکتبر / ۱۶ مهر به‌طور رسمی از تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که «نیروهای مسلح سوریه امروز (پنج‌شنبه) حمله بزرگی را برای سرکوب تروریست‌ها و آزادسازی مناطقی که از تروریسم و جنایات آن رنج می‌برند، آغاز کرده است».

یک منبع نظامی سوری روز چهارشنبه اعلام کرد که این حمله بزرگ در استان حما واقع در مرکز سوریه آغاز شده است.

هنوز در روز پنج‌شنبه روشن نشده که ارتش سوریه پیشروی‌هایی داشته است. به‌گفته «الوطن»، روزنامه نزدیک به حکومت سوریه، ارتش ۷۰ کیلومترمربع و ده‌ها دهکده را بازپس گرفته است اما مخالفان رژیم پیشروی ارتش سوریه را رد کرده‌اند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روسیه که روز پنج‌شنبه حملات هوایی تازه‌ای را به‌ویژه در حما انجام داده گفته است عملیات هوایی در سوریه «با عملیات زمینی ارتش سوریه هماهنگ شده است».

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده اما هیچ‌گاه از نیروهای زمینی خود استفاده نکرده است.

به‌گفته ژنرال ایوب بمباران روس‌ها «توان نظامی گروه‌های تروریست را کاهش داده» و «ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست گرفته است».

در ماه‌های اخیر، رژیم سوریه چندین شکست نظامی جدی را از گروه‌های شورشی تجربه کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید حملات هوایی روز پنج‌شنبه روسیه به شورشیان مستقر در بخشی از استان لاذقیه، دژ محکم رژیم بشار اسد و حما، به‌ویژه در منطقه سهل‌الشعب، بوده است. سهل‌الشعب دره‌ای است که به‌تازگی ارتش سوریه آن را از دست داد.

در همین حال روز پنج‌شنبه قرار است در بروکسل وزیران دفاع ۲۸ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد دخالت نظامی روسیه در سوریه و نقض هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسیه گفت‌وگو کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «ما تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه را زیرنظر داشته‌ایم و آخرین تحولات آن و پیامدهایش برای امنیت ناتو را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد.»

او در مورد احتمال استقرار بیشتر موشک‌های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه گفت: «ناتو توانایی آن را دارد که از هم‌پیمانان خود، از جمله ترکیه دفاع کند.» در واقع موشک‌های پاتریوت در ترکیه باید تا پایان سال ۲۰۱۵ برچیده شوند.

از آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه چند بار جنگنده‌های روسی حریم هوایی ترکیه را شکسته‌اند و دولت ترکیه نیز چند بار به روسیه هشدار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    مهم نیس کی راست میگه کی دروغ! مهم اینه که هرکس تو سوریه قدرت پیدا میکنه از امریکا گرفته تا روسیه و حزب الله و ایران و داعش و النصره و... این مردم بی گناه سوریه هستن که آواره میشن و باید جسد بچه هاشونو از آب بگیرن

  • رضا

    آقای فرید، بهتر بود می گفتید؛ پوتین به حزب‌الله، ایرانی ها و افغانها اضافه شد

  • Farid

    گل بود به سبزه آراسته شد! پوتین به حزب اله و پاسداران و افغانها  اضافه شد تا سوریه ایها را بیشتر شکنجه و کشتار کنند... اوباماها هم مشغول پاک کردن تمام خط قرمزهایش است تا نکند توافق ابکی هسته بهم بخورد!

  • خشایار

    اوبامای دروغگووووو یاد خالی کردن پشت مردم توسط اوباما در سال ۸۸ افتادم