ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقامات آمریکایی: موشک‌های روسیه به جای سوریه در ایران فرود آمده‌اند

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی می‌گوید چهار فروند موشک کروز که از دریای خزر به سوریه پرتاب شده‌ بودند، در خاک ایران سقوط کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه این خبر را تکذیب کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند چهار موشک روسیه که از دریای خزر به سوریه پرتاب شده‌ بودند، در خاک ایران سقوط کرده‌اند. هنوز هیچ اطلاعاتی از تلفات یا خسارات احتمالی در دست نیست.

عکس از آرشیو: پرتاب موشک از یک ناو روسی.

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد چهار موشک‌ کروز روسیه که از یک ناو روسی در دریای خزر به سمت اهدافی در سوریه شلیک شده‌ بودند، در خاک ایران سقوط کرده‌اند.

این دو مقام امنیتی و نظامی آمریکایی که سی‌ان‌ان از آن‌ها نام نمی‌برد، پنجشنبه (۸ اکتبر/ ۱۶مهر) به این شبکه خبری گفته‌اند حداقل چهار موشک، حین گذار از آسمان ایران، در خاک این کشور سقوط کرده‌اند. یکی از این دو گفته که ممکن است سقوط این موشک‌ها خساراتی به بار ‌آورده باشند. اما دیگری از خسارات اختمالی ابراز بی‌اطلاعی کرده است. هم‌چنین هنوز مشخص نیست که موشک‌ها  کجا سقوط کرده‌اند.

عملیات ناوهای روسیه در دریای خزر علیه اهدافی در سوریه، چهارشنبه (۷ اکتبر/۱۴ مهر) آغاز شد. روسیه اعلام کرد ۲۶ موشک کروز به سمت ۱۱ هدف در سوریه شلیک شده‌اند. ولادیمیر پوتین گفت این حملات در حمایت از عملیات زمینی ارتش سوریه صورت گرفته‌اند.

این اولین بار است که روسیه، از موشک‌های کروز نسبتاً جدید «کالیبر» استفاده می‌کند. این موشک‌ها از یک ناو روسی مستقر در جنوب دریای خزر به سمت روسیه پرتاب شده بودند.

مقامات ایرانی در این زمینه چیزی نگفته‌اند اما خبرگزاری فارس این خبر را به نقل از محافل ‌آمریکایی نقل کرده و نوشته که موضوع از سوی ایران و روسیه تایید نشده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته نمی‌تواند این خبر را تایید کند. خبرگزاری رسمی ایتارتاس به نقل از وزارت دفاع روسیه این خبر را تکذیب کرد

چهارشنبه ۷ اکتبر/۱۵مهر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرده بود که همه ۲۶ موشک پرتاب شده از سوی روسیه به سمت سوریه به اهداف خود رسیده‌اند و هیچ غیرنظامی‌ای نیز در این حمله آسیب ندیده است. مشخص نیست که شویگو به کدام موشک‌ها اشاره می‌کرد و آیا چهار موشکی که مقامات آمریکایی می‌گویند در ایران سقوط کرده‌اند، بخشی از  ۲۶ موشک پرتاب شده بوده‌اند یا نه.

انتقاد پنتاگون از عملکرد روسیه در سوریه

خبر سقوط احتمالی موشک‌های روسیه در ایران، در حالی گزارش شده که وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، اشتون کارتر با لحنی تند از روسیه انتقاد کرده و گفته بود عملکرد این کشور در سوریه «غیرحرفه‌ای» است. کارتر در کنفرانسی خبری‌ که در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد، با انتقاد از مسکو گفت روسیه بدون هیچ اطلاع قبلی‌، موشک‌های خود را مانند «رگبار گلوله» به سوریه پرتاب کرده است.

دیگر مقام‌های نظامی آمریکایی نیز نسبت به این حملات موشکی واکنش نشان داده‌اند. «نیویورک‌تایمز» به نقل از یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی نوشته است که چون موشک‌های «کالیبر» هرگز بیش از این در زمان جنگ آزمایش نشده‌اند، امکان اینکه همه چیز طبق برنامه پیش نرود، وجود دارد: «این اولین آزمون عملیاتی این موشک‌هاست.»

«نیویورک‌ تایمز» از قول یک مقام نظامی آمریکایی که نامش برده نمی‌شود، نوشت: «با توجه به اینکه این موشک‌ها معمولاً در برابر دفاع هوایی سنگین استفاده می‌شوند، جای تعجب دارد که روسیه از موشک‌های کروز برای حمله به اهداف سوریه استفاده کرده است.»

مقامات نظامی آمریکا بر این باورند که مسکو می‌خواسته از طریق حمله به مخالفان بشار اسد در سوریه، قابلیت سیستم‌های جدید موشک کروز خود را به جهان ثابت کند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم دروغ شاخدار دیگری از کمونیستهای روسیه و ایران . چند سایت محلی و مردم منطقه که شاهدان عینی سقوط آهن پاره های روسیه در شمال کشور و کردستان بوده اند مسئله را تائید میکنند ، آنوقت این ***با کمال پر رویی تکذیب میکنند . سقوط این آهن پاره ها نشان داد که تکنولوژی سطح پائین روسیه و خارج از رده آنها هیچ حرفی برای گفتن ندارد و اقتدار کذائیشان با خفت و خواری به نمایش گذاشته شد . به امید نابودی کلیه دیکتاتورهای جهان از پوتین جنایتکار در روسیه تا علی حامنه ای در ایران و اسد آدم کش در سوریه .

  • مومن

    اولا که در اکثر مواقع حق با آمریکا بوده است ولی سیاستمداران حقه باز و دروغگوی ما هیچوقت حاضر نشده اند از کینه شتری خود نسبت به آمریکا دست بر دارند و زیر بار حرف حق بروند چرا که نمی خواهند فوائد بسیاری که از این دشمن تراشی برای خود دست و پا کرده اند را از دست بدهند . دوما آمریکا قدرت این را دارد که بمب برسر ملت ایران بریزد و اگر اوباما تابحال این دستور را نداده است نشان از خرد و خویشتن داری او و دولت اوست و احترامی که برای کشور ایران قائل هستند. سوما ملت ایران مظلوم نیست ، این داستانهای مذهبی را بریزید توی همان چاه جمکران شاید دکان تزویر و ریا و خرافات بسته شود. روزی که مردم ایران دنبال یک آخوند بیسواد راه افتادند و با عدم شناخت و قدر نشناسی تمام نظام شاهنشاهی کشور را را با عمامه و نعلین تعویض کردند بزرگترین توحش را در مقابل تاریخ و علیه منافع کشور انجام دادند، بنابراین خود کرده را تدبیر نیست. و بلاخره مگر روسیه آبروئی هم دارد که با این خظا آن آبرو ی خیالی که شما برایش دست و پا کرده اید ریخته شود.؟ بجای آنکه کورکورانه به تبلیغات ضد آمریکائی رژیم گوش دهید بهتر است در مورد جنایات کرملین ، خصوصا از ازمان انقلاب ۱۹۱۷ تا بحال اندکی مطالعه فرمائید. جانتان خوش .

  • ابوذر

    خاک بر سرتان . سی سال است امیبافیدمیبافید میبافیدخوشم میاد که که خسته .

  • مومن

    آقای منصور اولا که در اکثر مواقع حق با آمریکا بوده است ولی سیاستمداران حقه باز و دروغگوی ما هیچوقت حاضر نشده اند از کینه شتری خود نسبت به آمریکا دست بر دارند و زیر بار حرف حق بروند چرا که نمی خواهند فوائد بسیاری که از این دشمن تراشی برای خود دست و پا کرده اند را از دست بدهند . دوما آمریکا قدرت این را دارد که بمب برسر ملت ایران بریزد و اگر اوباما تابحال این دستور را نداده است نشان از خرد و خویشتن داری او و دولت اوست و احترامی که برای کشور ایران قائل هستند. سوما ملت ایران مظلوم نیست ، این داستانهای مذهبی را بریزید توی همان چاه جمکران شاید دکان تزویر و ریا و خرافات بسته شود. روزی که مردم ایران دنبال یک آخوند بیسواد راه افتادند و با عدم شناخت و قدر نشناسی تمام نظام شاهنشاهی کشور را را با عمامه و نعلین تعویض کردند بزرگترین توحش را در مقابل تاریخ و علیه منافع کشور انجام دادند، بنابراین خود کرده را تدبیر نیست. و بلاخره مگر روسیه آبروئی هم دارد که با این خظا آن آبرو ی خیالی که شما برایش دست و پا کرده اید ریخته شود.؟ بجای آنکه کورکورانه به تبلیغات ضد آمریکائی رژیم گوش دهید بهتر است در مورد جنایات کرملین ، خصوصا از ازمان انقلاب 1917 تا بحال اندکی مطالعه فرمائید. جانتان خوش .

  • Farid

    ارمغان سفر پاسدار سلیمانی به مسکو:  مرگ و موشک روسی  برای مردم سوریه و ایران  !

  • Mitra

    از آخوند بی وطن تر و مضرتر برای این کشور وجود ندارد. بعد از ترکمانچای و گلستان حالا فضای ما را برای جولان موشک های "پوکیده" روسی در اختیار آنها می گذارند؟ اطلاعاتی در دست بود که خامنه ای در دانشگاه کمونیستی پاتریس لومومبا دوره دیده، الان دیگه شک ندارم عامل اونهاست.

  • mansour

    فرض کنیم که این بار حق با آمریکاییان دروغ گو باشه؟مگر آمریکاییان بدشان می آید که  بمب بر سر ملت مظلوم ایران ریخته شود و یا بدشان می آید که موشک های روسیه بجای  فرود بر سر  داعش به خطا بروند و ابروی روسیه برود؟