ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار فلسطینی در درگیری‌‌های غزه کشته شدند

از آغاز ماه اکتبر بار دیگر آتش خشونت میان فلسطین و اسرائیل زبانه کشیده است. فلسطینی‌ها با سلاح سرد به شهروندان اسرائیلی حمله و سربازان اسرائیلی به سوی جوانان فلسطینی شلیک می‌کنند.

چهار فلسطینی، از جمله یک نوجوان در درگیری‌های غزه هدف گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفته و کشته شدند. در این درگیری‌ها ۲۱ نفر زخمی شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، از آغاز خشونت‌ها میان فلسطین و اسرائیل تاکنون این نخستین فلسطینی‌های کشته‌شده در غزه بوده‌اند. خشونت‌های اخیر از یکم اکتبر / ۹ مهرماه آغاز شده‌اند.

روز جمعه ۹ اکتبر / ۱۷ مهرماه، هنگامی که سربازان اسرائیلی در شرق شهر خان یونس در پاسخ به سنگ‌پراکنی جوانان فلسطینی از پشت نرده‌های مرزی به سوی آن‌ها شلیک کردند، محمد الراقب، نوجوان ۱۵ ساله کشته شد.

در شرق غزه نیز سه جوان ۲۰ ساله در درگیری با نیروهای اسرائیلی کشته شدند. در درگیری غزه ۲۱ نفر نیز زخمی شدند که جراحات بیشتر آن‌ها شدید گزارش شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «حدود ۲۰۰ فلسطینی به موانع امنیتی نزدیک شدند و شروع به سنگ‌پراکنی به سوی مأموران و آتش زدن لاستیک خودروها کردند. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از پیشروی آن‌ها و پراکنده کردنشان، به سوی تحریک‌کننده‌های اصلی شلیک کردند.»

او افزود درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

از آغاز ماه اکتبر کرانه باختری رود اردن، اورشلیم (بیت‌المقدس) و اسرائیل شاهد خشونت‌های روزمره بوده‌اند. سه جوان فلسطینی در درگیری‌ با سربازان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن و شرق اورشلیم کشته شده‌اند.

از سوی دیگر از سوم اکتبر / ۱۱ مهرماه، ۱۱ حمله با سلاح سرد توسط جوانان فلسطینی دو کشته و ۱۳ زخمی از اسرائیلی‌ها و یهودیان بر جای گذاشته است. پنج نفر از مظنونان مهاجم نیز کشته شده‌اند.

نوار غزه و جنبش اسلامی حماس که کنترل آن را در دست دارد تاکنون از خشونت‌ها دور بودند.

اسماعیل هنیه، رئیس حماس روز جمعه آخرین خشونت‌ها را «جنبش نوین انتفاضه» نامید. فلسطینی‌ها دو بار در سال‌های ۱۹۸۷ و ۲۰۰۰ جنبش انتفاضه را علیه اسرائیل راه‌اندازی کردند.

«انتفاضه» شکلی از اعتراضات مردم فلسطین علیه اسرائیل است که در آن فلسطینی‌ها با سنگ‌پراکنی به مقابله با نیروهای اسرائیل می‌پردازند.

«انتفاضه» نخست در سال ۱۹۹۱ با امضای قرارداد اسلو بین اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین پایان یافت.

اسماعیل هنیه گفت: «غزه نقش خود در تقویت و تشدید انتفاضه در اورشلیم را ایفا خواهد کرد و کاملاً آماده نبرد است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.