ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه فیپرشی برای فیلم سینمایی «ممیرو»

این فیلم که دومین اثر سینمایی هادی محقق است، زندگی پرمشقت پیرمردی سرخورده از زندگی را روایت می‌کند. «ممیرو» در جشنواره فیلم «بوسان» به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق، در اولین حضور خود در جشنواره‌های جهانی موفق شد جایزه فیپرشی، جایزه انجمن منتقدان بین المللی را از آن خود کند. «ممیرو» همچنین به طور مشترک جایزه اصلی جشنواره فیلم «بوسان» را با فیلم «درخت گردو» ساخته یرلان نورموک هامبتوف از قزاقستان به دست آورد.

«ممیرو» ساخته هادی محقق: زندگی پرمشقت یک پیرمرد سرخورده

«ممیرو» که دومین اثر سینمایی محقق است، زندگی پرمشقت پیرمردی را روایت می کند که خانواده اش را از دست داده و حالا از احساس گناه رنج می برد. تلاش او برای خودکشی، جسم او را ناتوان و ویران کرده. محقق از طبیعت زادگاهش در استان کهکیلویه و بویراحمد برای به وجود آوردن نماهای  چشم نواز استفاده کرده است.

هادی محقق در جشنواره فیلم بوسان

هادی محقق به رسانه های کره ای که خبرهای جشنواره «بوسان» را پوشش داده اند گفته که داستان فیلم «ممیرو» را بر اساس داستان یک زن سالخورده ساخته است، اما به این دلیل که نمایش جسم زن در ایران جایز نیست، شخصیت زن سالخورده را به یک مرد سالخورده تغییر داده.

الیزابت کر، منتقد هالیوود ریپورتر پیش بینی کرده که «ممیرو» در جشنواره های جهانی با استقبال منتقدان روبرو شود و به زودی تماشاگران زیادی در سراسر جهان به دست آورد.

در جشنواره فیلم «بوسان»، تنها فیلم‌های اول و دوم کارگردانان به بخش مسابقه راه می‌یابند. در این دوره از جشنواره فیلم «بوسان» هشت فیلم از کشورهای ایران، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، لبنان، هند و قزاقستان با یکدیگر رقابت کردند.

تهیه کنندگی «ممیرو» را سید رضا محقق و مجید برزگر بر عهده داشتند. این دومین فیلمی است که در کمتر از یک سال گذشته به تهیه کنندگی مجید برزگر، کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «فصل باران‌های موسمی» و «پرویز»، موفق به کسب جایزه فیپرشی می‌شود.

پیش‌تر فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به تهیه کنندگی این فیلمساز سینمای متفاوت ایران و کارگردانی حامد رجبی موفق شده بود در شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین، جایزه فیپرشی را به دست آورد.

محمد عبدی از ایران، یونگ می‌هوانگ از کره جنوبی، سایتو هیروآکی از ژاپن، آیمن یوسف از مصر و فردی وونگ از کره جنوبی، داوری بیستمین دوره جایزه فیپرشی را بر عهده داشتند.

سال گذشته، اصغر فرهادی، فیلمساز سر‌شناس ایرانی عضو هیئت داوری جشنواره فیلم بوسان بود و فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی، برنده یکی از دو جایزه اصلی این جشنواره شد. سال گذشته همچنین علاوه بر نمایش فیلم «رییس جمهر» آخرین ساخته محسن مخملباف، سمینار یک روزه‌ای در باره آثار این فیلمساز با حضور خود او برگزار شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.