ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال توقیف یک روزنامه اصلاح طلب به خاطر کلمه «شهید»

روزنامه «رویش ملت» به خاطر یک تیتر نامتعارف در پوشش خبری سردار پاسدار حسین همدانی که در سوریه جانش را از دست داد، به هیأت نظارت بر مطبوعات ارجاع داده شد.

پس از آنکه سردار پاسدار حسین همدانی در سوریه جان خود را از دست داد، روزنامه «رویش ملت»، از روزنامه های اصلاح طلب در پوشش خبری این موضوع به جای به کار بردن لفظ «شهید» تیتر زد: «حسین همدانی در سوریه کشته شد». وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرده است که هیأت نظارت بر مطبوعات به این موضوع رسیدگی می‌ کند. مدیر مسئول «رویش ملت» از خود رفع مسئولیت کرده، و در‌‌ همان حال گروهی از نمایندگان مجلس خواستار توقیف این روزنامه شده اند.

تیتر اول «رویش ملت» در ۱۸ مهر

محسن حدادی، مسئول ارتباطات رسانه‌ای وزارت ارشاد اسلامی صبح امروز، یکشنبه ۱۹ مهر به خبرگزاری صدا و سیما گفته است: «پس از انتشار آن مطالب در روزنامه رویش ملت، اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به این روزنامه تذکر داد و مدیر مسئول در پاسخ گفت که در جریان انتشار این مطالب نبوده است.»

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفته است تیتر اول روزنامه «رویش ملت» غیر فرهنگی و غیر رسانه ای بوده.

به گفته نوش آبادی «سهل انگاری، غفلت، جهالت و نادانی باعث شد مطلبی تهیه شود که به هیچ وجه با اهداف کلان کشور سازگار نیست.»

روابط عمومی کل سپاه پاسداران، جمعه ۱۷ مهر در اطلاعیه‌ای از کشته شدن حسین همدانی در سوریه خبر داد. او مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه بود و آیت الله علی خامنه ای در پیامی که به مناسبت درگذشت او منتشر کرد، به تأکید از لفظ شهید استفاده کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی به پیام آیت الله خامنه ای اشاره کرده و گفته است: «فکر می‌ کنم رهبر معظم انقلاب در پیام ارزشمند خود که لفظ شهید را برای سردار همدانی به کار بردند، حجت را تمام کرد.»

حسین نوش آبادی احتمال داده بود که برخی عناصر به تحریریه نشریه «رویش ملت» نفوذ کرده باشند یا اینکه این نشریه از روی «نادانی و غفلت» به جای لفظ شهید از کشته شدن سردار پاسدار حسین همدانی استفاده کرده است. قرار است هیأت نظارت بر مطبوعات به زودی به این موضوع رسیدگی کند.

در این میان محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز خواهان توقیف روزنامه «رویش ملت» شده. این نماینده مجلس گفته است: «هیأت ویژه نظارت بر مطبوعات و همچنین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه گستاخی‌ها و اساعه ادب‌ها به فرهنگ والای شهادت و ایثارگری باید نسبت به توقیف نشریه مزبور و توبیخ گردانندگان آن اهتمام کنند.»

جوکار تحریریه «رویش ملت» را به همدستی و تبانی با «جریان های آمریکایی، صهیونیستی و تکفیری» متهم کرده.

«رویش ملت» یک روزنامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ست که سال گذشته آغاز به کار کرد و مدیریت آن را حکمت اله موسوی به عهده دارد. سایت این روزنامه پس از این رویداد‌ها از کار افتاد. گفته می‌ شود که «رویش ملت» به حلقه هایی از حزب «اعتماد ملی» نزدیک است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهربون

    بله . "کشته شد" لفظی در شان ایشان نبود. از این بابت احتراما از طرف ملت غیور و  شهید پرور ایران , تیتر روزنامه به این صورت اصلاح می شود :  « سرتیپ حسین همدانی در سوریه به درک واصل شد » انشاالله که  رضایتبخش باشد. 

  • Mitra

    پاسدار رضایی: "اگر عربستان و تکفیری‌ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را ۱۵ قرن به عقب می‌برند." مگر این آرزوی مردم انقلابی و مسلمان ایران نبود که برگردند به شرایط صدر اسلام. از کی تا بحال این یک تهدید شده؟

  • بهنام

    اتفاقآ خیلی صحیح و درست تیتر زده و حقیقت را گفته است ، حقیقت هم تلخ است و به مزاج حضرات مزدور و جیره خوار نظام پوسیده ولایی خوش نیامده است . امید است بقیه سرکردگان جنایتکار و مزدوران ضد بشری جمهوری اسلامیک و در راس آن علی خامنه ای هم مانند این شخص قاتل و جنایتکار هر چه زودتر به درک اسفل السافلین واصل گردیده و شر خود را از سر مردم مظلوم ایران و جهان کم نمایند . به امید نابودی و ریشه کنی کلیه مذاهب من در آوردی به خصوص اسلام ناب محمد کذاب .

  • مردآویح

    چه کشته چه شهید یکی از دزدان قاچاقچی که مسئول سرکوب سال 88مردم به جان آمده بود کمتر شد تبریک !