ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپوزیسیون سوریه گفت‌وگو برای آغاز مذاکرات صلح را رد کرد

ائتلاف اپوزیسیون سوریه در تبعید شرکت در گفت‌وگوهای اولیه برای آغاز مذاکرات صلح را که از سوی سازمان ملل پیشنهاد شده، به‌ویژه به دلیل حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، رد کرد.

ائتلاف اپوزیسیون سوریه در تبعید شرکت در گفت‌وگوهای اولیه برای آغاز مذاکرات صلح را که از سوی سازمان ملل پیشنهاد شده، به‌ویژه به دلیل حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، رد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ائتلاف اپوزیسیون سوریه در تبعید روز یکشنبه ۱۱ اکتبر / ۱۹ مهر اعلام کرد که تا زمانی‌که بمباران‌های روسیه در سوریه متوقف نشود در گفت‌وگوها شرکت نخواهد کرد.

این ائتلاف، حملات هوایی روسیه در خاک سوریه را «تجاوز» و «نقض حقوق بین‌الملل» خوانده است.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده است.

روسیه می‌گوید این حملات به درخواست حکومت سوریه و علیه مواضع نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) صورت می‌گیرد. اما مخالفان رژیم سوریه و آمریکا می‌گویند روسیه در حملات هوایی خود مواضع دیگر گروه‌های مخالف حکومت اسد را نیز هدف قرار می‌دهد.

ائتلاف اپوزیسیون سوریه در تبعید در بیانیه خود گفته است: «مجمع عمومی ائتلاف ملی [...] تصمیم گرفته است که در کارگروه‌های مشورتی شرکت نکند و این اقدام را پایبندی خود به بیانیه ژنو [در سال ۲۰۱۲] و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌داند.»

این ائتلاف افزوده است: «پایان تجاوز روسیه [در سوریه] پایه و اساس از سرگیری مذاکرات خواهد بود.»

بیانیه ائتلاف اپوزیسیون می‌گوید در مذاکرات ژوئن ۲۰۱۲ ژنو کشورهای قدرتمند ایجاد یک دولت انتقالی با قدرت کامل در سوریه را فراهم کرده‌اند. از نظر مخالفان، این سند به معنای خلع ید از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، حتی برای یک دوره انتقالی است.

سازمان ملل توسط استفان دی میستورا، نماینده خود در امور سوریه طرف‌های درگیری را به گفت‌وگوهای پیش‌ از مذاکرات صلح دعوت کرده است.

دی میستورا چهار کارگروه‌ مشورتی برای آغاز مذاکرات صلح سوریه تشکیل داده است. رژیم سوریه شرکت در این گفت‌وگوها را پذیرفته و همین سازمان ملل را امیدوار کرده که مذاکرات شکست‌خورده ژنو در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از سر گرفته شود.

جنگ سوریه از چهار سال پیش ادامه دارد و تاکنون ۲۴۰ هزار نفر در آن کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسرو

    ائتلاف ببن المللی باید از وقوع جنگ جهانی سوم ، ممانعت کند و هم پرسی از مردم سوریه در دستور کار قرار گیرد با ناظران بیطرف .

  • Farid

    بمبارانهای روسیه علیه ارتش ازادیبخش سوریه ، این کشوررا مثل عراق بین حکومت اسلامی ایران و داعش تقسیم خواهد کرد!