ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده روزنامه «رویش ملت» به دادگاه فرستاده شد

«شهید» نخواندن سردار کشته‌شده سپاه پاسداران در سوریه پرونده روزنامه اصلاح‌طلب «رویش ملت» را به دادگاه کشاند.

هیأت نظارت بر مطبوعات به روزنامه اصلاح‌طلب «رویش ملت» تذکر داد و پرونده آن را به دادگاه فرستاد.

تیتر اول «رویش ملت» در ۱۸ مهر

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه ۲۰ مهرماه خود، تیتر و محتوای صفحه اول روزنامه «رویش ملت» در روز شنبه ۱۸ مهر درباره سردار حسین همدانی، از فرماندهان سپاه پاسداران که در سوریه کشته شد را مصداق بند هشت ماده شش قانون مطبوعات تشخیص داد و مقرر کرد به روزنامه تذکر داده شود و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.

در بند هشت ماده شش قانون مطبوعات در توضیح یکی از مواردی که مطبوعات ایران از بیان آن‌ها آزاد نیستند چنین آمده است: «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد كشور و توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی كه حرمت شرعی دارند، اگر چه از طريق انتشار عكس يا كاريكاتور باشد.»

حسین همدانی عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر در حومه شهر حلب سوریه کشته شد. سپاه پاسداران می‌گوید او به‌دست نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) کشته شده است.

همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران منطقه غرب در استان‌های کردستان و همدان و از فرماندهان جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. به‌گفته فعالان حقوق بشر او در رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران فرمانده لشکر محمد رسول‌الله تهران بود و در سرکوب معترضان انتخاباتی به‌ویژه در حوادث عاشورای ۱۳۸۸ و بعد از آن نقش اساسی داشت.

پس از کشته شدن حسین همدانی روزنامه «رویش ملت» در پوشش خبری این موضوع به جای به کار بردن لفظ «شهید» تیتر زد: «حسین همدانی در سوریه کشته شد». وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرد که هیأت نظارت بر مطبوعات به این موضوع رسیدگی می‌ کند. مدیر حکمت‌الله موسوی مسئول «رویش ملت» از خود رفع مسئولیت کرد و در‌‌ همان حال گروهی از نمایندگان مجلس خواستار توقیف این روزنامه شدند.

«رویش ملت» یک روزنامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ست که سال گذشته آغاز به کار کرد. سایت این روزنامه پس از این رویداد‌ها از کار افتاد. گفته می‌ شود که «رویش ملت» به حلقه هایی از حزب «اعتماد ملی» نزدیک است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mahgol

    شاید این جور تیتر زدن ها به گمان خودشون ذره ای بتونه آرومشون کنه. سرتیپ نبود، سردار بود. کشته نشد، شهید شد.اینا بدیهیاتی هست که یک سردبیر قاعدتا باید بدونه. کلمه ها خیلی با هم فرق دارن. اگر نمی دونه یکی باید براش توضیح بده

  • مرد نامراد!

    نوع برخورد با این نشریه نشان می دهد که حتی چرخش 180 درجه ای و انفعالی سردبیرش که با تضرع قول عدم تکرار  داده بود و از شخص کشته شده با عنوان؛شهید مدافع حرم؛یاد کرده بود نیز ُدر چشم حریف قدر و جایگاهی ندارد !آیا بهتر نبود همان اول بر موضع خود ایستادگی می کردند و دست به انتشار اصلاحیه و توبه نامه و ... نمی زدند که معلوم بود به هیچ جا نمی رسد؟! مقاومت لازمه هر فعالیت رسانه ای در فضای اختناق است ُ٬ منظور البته حد اقل مقاومت و تعهد است.

  • بهنام

    اتفاقآ خیلی صحیح و درست تیتر زده و حقیقت را گفته است ، حقیقت هم تلخ است و به مزاج حضرات مزدور و جیره خوار نظام پوسیده ولایی خوش نیامده است . امید است بقیه سرکردگان جنایتکار و مزدوران ضد بشری جمهوری اسلامیک و در راس آن علی خامنه ای هم مانند این شخص قاتل و جنایتکار هر چه زودتر به درک اسفل السافلین واصل گردیده و شر خود را از سر مردم مظلوم ایران و جهان کم نمایند . به امید نابودی و ریشه کنی کلیه مذاهب من در آوردی به خصوص اسلام ناب محمد کذاب .