ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار خامنه‌ای: هدف دشمن انحلال درونی و استحاله داخلی نظام است

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از برنامه‌های «دشمنان انقلاب» سخن گفت و نسبت به آن‌چه «جنگ نرم دشمن» نامید هشدار داد و آن را از «جنگ سخت» پیچیده‌تر دانست.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از برنامه‌های «دشمنان انقلاب» سخن گفت و نسبت به آن‌چه «جنگ نرم دشمن» نامید هشدار داد و آن را از «جنگ سخت» پیچیده‌تر دانست.

علی خامنه‌ای: می‌خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است

خامنه‌ای روز دوشنبه ۲۰ مهرماه در دیدار با مسئولان صدا و سیما خطرات جنگ نرم را «بیشتر و نگران‌کننده‌تر» خواند و گفت: «جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه خود را می‌زند اما جامعه هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است.»

«جنگ نرم» اصطلاحی است که مقام‌های جمهوری اسلامی درباره فعالیت‌های اجتماعی، فکری و فرهنگی جهان غرب به‌کار می‌برند. آن‌ها چنین فعالیت‌هایی را دشمن ارزش‌های اسلامی می‌دانند و سال‌هاست که درباره «خطر»های آن هشدار می‌دهند.

خامنه‌ای هدف اصلی از «جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده» را «استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر» آن دانست.

او گفت: «در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام "جمهوری اسلامی" و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد.»

رهبر جمهوری اسلامی مخاطبان اصلی جنگ نرم را مردم و به ویژه «نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال» عنوان کرد و گفت درباره برنامه‌ریزی جنگ نرم برای مسئولان حکومتی با آن‌ها صحبت کرده و خواهد کرد.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود تغییر باور به گذشته، آینده و حال را اهداف جنگ نرم خواند. او گفت در این جنگ تلاش می‌شود که باورهای مردم نسبت به حکومت قبل از انقلاب تغییر کند و به گذشته‌ای «درخشان و زیبا» تبدیل شود.

به‌گفته خامنه‌ای دشمنان می‌خواهند «به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم‌آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند.»

او ترسیم آمریکا و کشورهای اروپایی به‌عنوان «کشورهایی پیشرفته، راحت، امن و بدون مشکل» را «باورهای غیرواقعی» دانست که دشمنان در جوانان ایران ایجاد می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران به مسئولان صدا و سیما هشدار داد که نسبت به خصوصیات جنگ نرم حساس باشند و در راه مقابله با آن تلاش کنند. او صدا و سیما را «رسانه نظام و کشور و انقلاب» نامید و گفت: «صدا و سیما قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم است و مدیران و کارکنان رسانه ملی، سرداران و سربازان این جنگ نرم هستند.»

در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، علی خامنه‌ای بیش از پیش بر نفوذ دشمن در ایران تأکید می‌کند. او پس از این توافق تقریباً در هر سخنرانی خود نسبت به تلاش دشمن برای نفوذ در ایران، استحاله حکومت و ایجاد تغییر در آن هشدار داده و ایجاد رابطه متعارف با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرونددرجه سه

    خدا نکند نظام از درون استحاله و منحل شود ! حضرت آقا این حرفها چیه میزیند؟ خدا نکند نظام استحاله شود که این قدرت مطلق و این همه سرمایه و ثروت افسانه ای بی حساب و کتاب و بی پاسخگویی از دست شما در برود. سرمایه ها و درامدهای نجومی بنیادها و آستان امام رضا و شاه (شیخ) عبدالعظیم و آستانه های دیگر ، درامدهای مخابرات و بانکها و شرکتهای بیمه و .... و فرمان هشت ماده ای امام و ... پول بی حساب نفت خام، خدا نکند از دست شما در برود و دست این مردم کوفتی فتنه گر بیفتد. خدا نکند نظام استحاله شود که سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و گارد انتظامی و بسیج استحاله بشوند که بجای خدمت به شما ، بجای تامین امنیت شما و نظام مقدس شما در خدمت این مردم فتنه گر باشند. خدا نکند نظام استحاله شود بجای برادر پوتین یک وقت اوبامای کوفتی بیاید. یا بجای روسیه و چین و کره شمالی و نظام بعثی سوریه یک وقت با امریکا روابط داشته باشیم. این مردم که ظرفیت ندارند، یک وقت دیدی گفتند ما ولی امر مسلمین جهان را نمی خواهیم و میخواهیم رهبر را خودمان انتخاب کنیم و خودمان هر وقت خواستیم کنارش بگذاریم. شما باید تا آخر عمر پرکت خودتان دارای قدرت مطلق و ثروت بی حساب باشید، این سپاه و گارد نیروی انتظامی و بسیج در خدمت شما و نظام مقدس شما باشند. اگر یک وقت امام زمان هم پیدایش شد بجرم همدستی با استکبار و رژیم صیهیونیستی دستگیرش کنید و بیاورید تلویزیون که اعتراف و توبه کند

  • یبسیبسیب

    مجید خان مهم ترین منابع ایران منابع انسانیشه که هدر داره می ره علاوه بر منابع زیر زمینی و رو زمینی و ....

  • mic

    سخنان خامنه ای، نشان داد به این راحتی ها، نظام ج.ا رفتار معقولانه بر اساس منافع ملی ایران نخواهد داشت. بسیار جای تاسف است که مردم ایران در باتلاق خودکرده خویش برای نسلهلها شاید گرفتار باشند. باتلاق فساد مالی و فقر و بی دعدالتی و محدودیت آزادی و فرصتهای زندگی به نسبه خوب، آن هم در کشوری مستعد و ثروت از منابع زیرزمینی و موقعیت عالی ژئواکونومیک!

  • Majid

    ای خامنه ای، و ای مکار جاهل:  اگر مثقالی  به خدا ایمان میداشتی که نداری نه از جنگ گرمش و نه از نرمش می هراسیدی

  • faryad

    کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فسادهای اقتصادی بابک زنجانی و دیگران با آگاهی و پشتیبانی عالیترین اعضای دولت احمدی‌نژاد از جمله رئیس کل وقت بانک مرکزی صورت گرفته است و اگر حمایت آنها نبود بابک زنجانی نمی‌توانست فعالیت اقتصادی کرده و مرتکب فساد شود و به‌طور مشخص ٣وزیر و رئیس کل وقت بانک مرکزی، حامی و پشتیبان بابک زنجانی در ارتکاب فساد بوده‌اند. در ادامه گفت: به اسم دور زدن ’تحریمها شرکتهای پوششی تشکیل دادند و منابع هنگفتی در اختیار برخی افراد قرار گرفت و اکنون تمام آنهاً ناپدید و از دسترس خارج شده‌اند. وی همچنین پرونده دیگری از چپاول‌های باند احمدی‌نژاد را رو کرد و گفت: یکی دیگر از پرونده‌های بزرگ فساد در دولت احمدی‌نژاد سوءاستفاده از دست‌کم ۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور با مداخلۀ بانک مرکزی است. پالیزدار در پایان همچنین با اشاره به فساد زمین خواری اعتراف کرد: هم‌اکنون زمین‌خواریهای به مراتب بدتر از زمین‌خواری در گردنۀ ’حیران’ در حال وقوع است و چند ده‌هزار پروندۀ زمین خواری در این رابطه در کشور وجود دارد.

  • faryad

    روحانی دوشنبه ۲۰ مهرماه، در جریان سفر استانی خود به مازندران، با متهم کردن برخی از مخالفان به اینکه "از تحریم‌ سود می کنند" افزود: "شما هم ضرر نمی‌کنید؛ بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود. نگران نباشید، دکان شما کساد نمی‌شود." منظورش : همه باهم میخوریم ! دلواپسی ندارد!

  • hasani

    اکبر محتشمی‌پور عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، مسوولیت حفظ و نشر آثار امام خمینی در نجف در مصاحبه ای با نشریه حریم امام (هفته نامه آستان مقدس امام خمینی) به موضوع هزینه‌های حرم امام خمینی پرداخته و گفته است: « آنچه در حرم امام مصرف شده و این عظمت را به وجود آورده پروژه‌ای است که بعدها ارزش آن مشخص می شود!!. ده‌ها برابر آنچه در حرم امام مصرف شده از 35 سال پیش تا حالا در مصلای تهران دارد خرج می شود و هنوز هم تمام نشده است. آن طور که خاطرم هست یکی از مسوولان شهرداری تهران گفته بود تا حالا 400 میلیارد تومان خرج شده !! و چند برابر این مبلغ هنوز نیاز است تا اینجا کامل شود و شما می بینید هنوز دارند پول خرج می کنند و هیچ کس نمی آید حرفی بزند و یک بار نشنیده اید بگویند این مصلای تهران که هر سال میلیاردها تومان دارد خرج می شود پول آن از بیت‌المال است!!

  • nader

    علاوی اعلام کرد، یک کشور عربی در پاسخ به درخواست شخصی وی، 76 زره پوش نظامی به عراق فرستاد. علاوی گفته است زره‌پوش‌ها از طریق هواپیماهای حمل و نقل نظامی به عراق فرستاد شد، اما وزیر و وزارت دفاع عراق به او گفته‌اند که این زره‌پوش‌ها را تحویل نگرفته اند. علاوی خواستار تحقیق و بررسی دقیق در باره ناپدید شدن تجهیزات ارتش عراق بویژه 76 زره‌پوش یاد شده است. همزمان یک منبع در پارلمان عراق گفته است که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق قرار است این هفته با ارسال نامه‌ای به خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور جزئیات ناپدید شدن این تجهیزات را جویا شود. نقش ایران و گروه‌های وابسته در ناپدیدشدن تجهیزات در حالی که هنوز رمز و راز چگونگی ناپدید شدن این تجهیزات کاملا مشخص نشده، اما منابع نظامی عراق می‌گویند شبه‌نظامیان شیعه وابسته به ایران نه تنها این تجهیزات نظامی را در اختیار گرفته‌اند بلکه سلاح‌های دیگری از قبیل راکت‌انداز، مسلسل، وسایل نقلیه‌ و دستگاه‌های کشف مواد منفجره ارسالی به ارتش عراق از سوی کشورهای غربی و آسیایی غارت کرده‌اند. این منابع می‌افزایند، هدف ایران از تقویت گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق، تضعیف ارتش و دولت این کشور به منظور ایجاد شرایطی شبیه وضعیت لبنان در عراق و دادن نقشی همانند نقش حزب الله در لبنان به این گروه‌ها است.