ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئیات طرح برجام به تصویب مجلس ایران رسید

مجلس جزئیات طرح برجام را دو روز پس از موافقت با کلیات آن، تصویب کرد. نمایندگان مخالف دست‌کم ۱۷۲ پیشنهاد را برای اصلاح آن مطرح کردند اما رئیس مجلس مانع از طرح آن‌ها شد.

جزئیات طرح برجام هم مانند تصویب کلیات آن در یک فضای متشنج از سوی نمایندگان مجلس ایران تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه امروز سه‌شنبه ۲۱ مهر جزئیات این طرح را با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع تصویب کردند.

کلیات این طرح نیز روز یکشنبه ۱۹ مهر به تصویب رسیده بود.

نمایندگان مخالف این طرح، امروز قصد داشتند دست‌کم ۱۷۲ پیشنهاد را برای حذف یا اصلاح طرح مطرح کنند اما علی لاریجانی، رئیس مجلس این اجازه را به آن‌ها نداد.

مهدی کوچک‌زاده، یکی از مخالفان برجام در اعتراض به این رفتار لاریجانی گفت: «آقای لاریجانی در جلسه صبح امروز گفت که کشور تصمیم گرفته پیشنهادها مطرح نشود. آقای باهنر نیز پیش من آمد و گفت آقای لاریجانی و شمخانی این تصمیم را گرفته‌اند. این تصمیم، تصمیم رهبری نیست. این تصمیم آن‌طور که آقای لاریجانی می‌گوید تصمیم رهبری نیست. این تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجازی نیز از مسئولان بلندپایه دفتر رهبر جمهوری اسلامی است.

آن‌گونه که پیش‌تر عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خبر داده بود اجرای طرح برجام از روز دوشنبه ۲۷ مهر آغاز می‌شود.

برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک درباره اجرای «توافق هسته‌ای» است. ایران و قدرت‌های جهانی پس از دو سال مذاکرات هسته‌ای فشرده به این توافق دست یافتند.

بر اساس این توافق، ایران باید یک سری محدودیت‌ها در برنامه اتمی خود اعمال کند تا غرب تحریم‌ها را علیه این کشور بردارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اینقدر داغ ولی وقیه را تازه نکنید ، بیچاره دیگر با چه زبانی بگوید که غلط کردم و بیش از این او را به افلاس و درماندگی نکشانید و به خواهش و التماس وا ندارید . دل انسان کباب میشود از اینکه چگونه و اینچنین به دریوزگی و خواری و خفت افتاده اند و از ترس اتمام تاریخ مصرفشان توسط آمریکای جهانخوار در پشت پرده به خوش رقصی مشغولند و در داخل و برای مصارف داخلی به ناسزاگوئی مصلحتی به آنها روی آورده اند . نوشیدن جام زهر مبارکشان باشد تا مبادا دیگر غلط های زیادی از این دست انجام ندهند و هوسهای بی جا نکنند .