ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو خمپاره به ساختمان سفارت روسیه در دمشق اصابت کرد

در حالی‌که چند صد نفر در مقابل سفارت روسیه در دمشق گرد آمده بودند تا از این کشور به‌دلیل حضور نظامی‌اش در سوریه تشکر کنند، دو خمپاره به ساختمان این سفارت اصابت کرد.

در حالی‌که چند صد نفر در مقابل سفارت روسیه در دمشق گرد آمده بودند تا از این کشور به‌دلیل حضور نظامی‌اش در سوریه تشکر کنند، دو خمپاره به ساختمان این سفارت اصابت کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو خمپاره روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر، ساعت ۱۰ و ۲۰ صبح به دیوارهای سفارت روسیه اصابت کرد و در میان ۳۰۰ نفری که در مقابل سفارت جمع شده بودند وحشت ایجاد کرد.

بنا به این گزارش هیچ یک از شرکت‌کنندگان در تجمع زخمی نشدند اما هیچ اطلاعاتی در مورد آسیب‌های احتمالی در داخل سفارت داده نشده است.

تجمع‌کنندگان تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پرچم‌ها و شعارهایی در حمایت از روسیه در دست داشتند.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده است.

پس از فرود آمدن دو خمپاره گروهی از تجمع‌کنندگان فریاد زدند: «با خونمان، با روحمان از پوتین، اسد و سوریه دفاع می‌کنیم».

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، خمپاره‌ها توسط نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) که در اطراف دمشق مستقرند شلیک شده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه گفته است در روز ۲۰ سپتامبر، ۱۰ روز پیش از آن‌که روسیه حملات هوایی خود در خاک سوریه را آغاز کند، یک خمپاره دیگر به «قلمرو سفارت روسیه در دمشق» شلیک شده بود.

وزارت امور خارجه روسیه شلیک خمپاره‌ها به سوی سفارت این کشور در دمشق را محکوم کرده و گفته است از جامعه جهانی و کشورهای منطقه انتظار دارد که به روشنی این حملات تروریستی را محکوم کنند.

سفارت روسیه در محله «مزرعه» دمشق قرار دارد. این سفارت پیش از این نیز بارها مورد حمله قرار گرفته است. در ماه مه سال جاری میلادی بر اثر شلیک به سفارت روسیه یک مرد کشته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    قیافه مزدوران و جیره خواران طرفدار نظام کمونیستی روسیه در حالی که دو پا داشته و دو پای دیگر برای فرار قرض کرده بودند ، واقعآ دیدنی و تماشائی بوده است . باشد تا دیگر مزدوران و جنایتکاران ضد بشری و طرفدار پوتین و اسد جنایتکار درس عبرت بگیرند .