ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران تا ۱۵ سال دیگر به کویر تبدیل می‌شود»

مشاورعالی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۸۵ درصد آب‌های موجود در ایران برداشت می‌شود گفت با روند فعلی، ایران تا ۱۵ سال دیگر به کویر تبدیل می‌شود.

مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که ۸۵ درصد آب‌های موجود در ایران برداشت می‌شود گفت که با روند فعلی، ایران تا ۱۵ سال دیگر به کویر تبدیل می‌شود.

یوسف حجت، مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: « آب زاینده‌رود که ۲۵ سال پیش دو میلیارد مترمکعب در سال بود، اکنون به زیر یک میلیارد کاهش یافته است، ضمن این‌که خشکی کارون شدت گرفته، به‌طوری که عمق آن در اهواز به یک متر رسیده است.»

به گفته او امروز دیگر قایق تسمه‌ای هم نمی‌تواند در کارون حرکت کند، رودخانه‌ای که از گذشته‌های دور امکان تردد کشتی در آن فراهم بود.

یوسف حجت «جنگ آب» را از بحران‌های آینده نزدیک در ایران دانست و گفت: «خشکی از جنوب کشور شروع شده و به سرعت به سمت شمال کشور در حرکت است.»

بر اساس گزارش مؤسسه منابع جهانی (WRI) درباره وضعیت منابع طبیعی در خاورمیانه، ایران از جمله کشورهایی است که تا سال ۲۰۴۰ در معرض از بین رفتن کامل منابع آبی خود قرار دارد. منابع آب خاورمیانه به شدت به سفره‌های زیرزمینی بستگی دارد، سفره‌هایی که با نرخ هشدار دهنده‌ای در حال خشک شدن هستند.

اضافه‌برداشت آب از ذخایر زیرزمینی در جهان سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب است. این در حالی است که الگوی مصرف موجود تنها پاسخگوی چهار میلیارد نفر در کره زمین است ولی هفت میلیارد نفر در زمین زندگی می‌کنند. تنها در صورت کاهش ۴۰ درصدی مصرف سرانه آب، زمین ظرفیت هفت میلیارد نفر را خواهد داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    ما رهبر داریم، ولی امر مسلمین جهان، رهبر فرزانه انقلاب، ولی فقیه بابصیرت، فرمانده کل قوا، امید مستضعفان جهان ، و بقیه چیزها ، با امام زمان هم روابط دارد و جیک جیک است، از امام زمان میخواهد بابان بیاورد. تازه خودش بهتر از امام زمان یک نماز باران میخواند همه چیز درست می شود. مراجع عظام هم داریم نماز باران میخوانند مثل بلبل! انقدر باران بیاید که امریکا و اسرائیل را ببرد. بیخود که نیست میگوید جمعیت ایران باید 200 میلیون نفر باشد. تازه میگوید پس از آن را کار ندارد خود امت حزب اله حاضر در صحنه مختارند جمعیت را زیاد بکنند یا نکنند. سپاه پاسداران هم داریم همه این کویر را ساختمانهای تجاری اداری میسازد. تا چشم صهیونیستها و استکبار جهانی برهبری امریکا از حسادت کور شود. سازمان فرمان هشت ماده ای امام داریم زیر نظر ولی امر مسلمین جهان که همه این زمینهای خشک شده را میگیرد سند میزند و می فروشد و پولش را میدهد رهبر معظم انقلاب. این حرفها یعنی چه؟ آدم که نباید انقدر بی ایمان باشد !

  • Majid

    بعد از فساد سلطنت رضای پهلوی کبیر و فساد ولایت سیدعلی صغیر از ایران باقی میماند یک کویر با میلیونها مردم تشنه و فقیر!