ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنگلا مرکل برای حل مسأله پناهجویان به ترکیه سفر کرد

بر اساس طرح اتحادیه اروپا بسته کمک‌های مالی را به ارزش دست کم ۳ میلیارد یورو به دولت ترکیه خواهد داد تا صرف بهبود وضعیت بیش از دو میلیون پناهجو در این کشور کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، صبح یکشنبه ۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر وارد ترکیه شد تا با سران این کشور بر سر حل مسأله پناهجویان گفت‌و‌گو کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکل در این سفر طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای کمک به دولت ترکیه در ارائه خدمات به پناهجویان این کشور را مطرح می‌کند.

بر اساس این طرح اتحادیه اروپا بسته کمک‌های مالی را به ارزش دست کم ۳ میلیارد یورو به دولت ترکیه خواهد داد تا صرف بهبود وضعیت بیش از دو میلیون پناهجو در این کشور کند.

ترکیه نیز موظف خواهد شد در قبال دریافت این بسته، امکان اقامت قانونی، حق اشتغال و بیمه‌های درمانی و نیز شهروندی پناهجویان را فراهم آورد.

اتحادیه اروپا نیز متعهد می‌شود صدور روادید برای شهروندان ترکیه را تسهیل کند و به مذاکرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا سرعت بخشد.

طرح بسته کمک‌های مالی از سوی برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر از ترکیه به اروپا ارائه شده است.

فرانسه با این طرح مخالف کرده است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید دلیل مخالفت این کشور با این طرح «ناامن بودن ترکیه برای پناهجویان» است.

سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار بیانیه‌ای این بسته پیشنهادی را «نادیده انگاشتن مسائلی که پناهجویان در ترکیه با آن روبه‌رو هستند» توصیف کرد.

بیش از دو میلیون پناهجو از ایران، افغانستان، سوریه، عراق و شمال آفریقا به طور موقت در ترکیه زندگی می‌کنند که منتظر انتقال به کشورهای امن از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستند.

این پناهجویان از دریافت هرگونه کمک مالی و قضایی و حقوق شهروندی در ترکیه محروم‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    شرم بر انها که تصرف نیمی از عراق و سوریه و سرکوب و اعدام مردم ایران را را توسط حکومت اسلامی ایران نادید میگیرند. بزودی موج بیشتر فراریان خاور میانه٬ اروپا را به بحران بزرگ میکشاند!