ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«امام‌زاده‌سازانِ زمین‌خوار» به دادگاه معرفی شدند

خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران از معرفی «امام‌زاده‌سازانِ زمین‌خوار» به دادگاه خبر داد.

خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران از معرفی «امام‌زاده‌سازانِ زمین‌خوار» به دادگاه خبر داد.

این افراد قصد داشتند با «ساخت امام‌زاده‌ جعلی» در روستای انباج واقع در لواسانات کوچک استان تهران، اراضی ملی و منابع طبیعی را تصرف کنند.

خداکرم جلالی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته که «اصلاً مشخص نیست امام‌زاده‌ای در آن‌جا بوده است یا خیر، که البته با انجام اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته، جلوی ادامه روند ساخت‌وساز و نصب گنبد و سازه این امام‌زاده گرفته شد تا پرونده و ابهامات آن روشن شود.»

او پیش‌تر گفته بود که از اداره اوقاف خواسته شده تا اعلام کند که چنین امام‌زاده‌ای سندیت دارد یا خیر.

ساکنان روستای انباج می‌گویند که زمین‌خواران محل چرای دام آن‌ها را برای ساخت امام‌زاده انتخاب کرده‌اند تا بتوانند «در پوشش یک مکان مذهبی و به نام خدمت‌رسانی به زائران، اقدام به تصرف اراضی محدوده آن و ساخت‌وساز کنند.»

شمار امام‌زاده‌ها در ایران در ۳۵ سال گذشته از ۱۵۰۰ به ۱۱ هزار افزایش یافته است. سازمان اوقاف و امور خیریه که اداره امام‌زاده‌ها را بر عهده دارد از سوی شماری از نمایندگان مجلس ایران به «فساد و زمین‌خواری» متهم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    وقتی خرافات مذهبی و دخیل بستن به مردگانی که اگر میتوانستند جلوی مرگ خود را میگرفتند ، در ایران و بین عوام جاهل ، رایج گشته است ، طبیعیست که عده ای سوء استفاده چی هم از جهل و نادانی مردم کمال سوء استفاده را برده و با کاسبی و دکانداری دین و مذهب در واقع جیب خود را پر کنند .