ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن یک فرمانده دیگر سپاه پاسداران در سوریه

در پی کشته شدن چند فرمانده سپاه پاسداران در روزهای اخیر در سوریه، خبر کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان سپاه در جنگ این کشور منتشر شد.

در پی کشته شدن چند فرمانده سپاه پاسداران در روزهای اخیر در سوریه، خبر کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان سپاه در جنگ این کشور منتشر شد.

مسلم خیزاب سال‌ها مسئولیت فرماندهی گردان «یا زهرا» از «لشگر ۱۴ امام حسین» سپاه پاسداران در اصفهان را بر عهده داشت.

به‌گزارش وب‌سایت «اهل بیت» (ابنا)، سرهنگ پاسدار، مسلم خیزاب در سوریه کشته شد.

مسلم خیزاب، زاده اصفهان بود و سال‌ها مسئولیت فرماندهی گردان «یا زهرا» از «لشگر ۱۴ امام حسین» سپاه پاسداران را بر عهده داشت.

«لشگر ۱۴ امام حسین» استان اصفهان ابتدا با نام «تیپ ۳ امام حسین» شکل گرفت و از اولین یگان‌های رزمی سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود. سپس با افزایش توان رزمی و امکانات نظامی بیشتر به یکی از یگان‌های پرقدرت سپاه در دوران جنگ تبدیل شد.

تاریخ و جزئیات کشته شدن مسلم خیزاب منتشر نشده اما سایت «ابنا» نوشته است این فرمانده سپاه در حین انجام «مأموریت مستشاری» در سوریه کشته شده است.

مقامات حکومتی ایران حضور نیروهای نظامی خود در سوریه را «مأموریت مستشاری» می‌نامند و نقش رزمی آن‌ها در جنگ سوریه را تکذیب می‌کنند. این در حالی است که از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه، آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، خبرگزاری‌های جهان از حضور فعال نیروهای نظامی ایران در کنار ارتش رژیم بشار اسد خبر داده‌اند. پیش از آن نیز خبرهای متعددی از نقش نظامی ایران در جنگ سوریه منتشر شده بود.

وب‌سایت «صاحب‌نیوز» نوشته است که مسلم خیزاب «در درگیری با گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده، ارتش آزاد و احرارالشام در شمال غربی سوریه» کشته شده است.

در روزهای اخیر سردار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه؛ فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین و حمید مختاربند، مسئول پیشین تیپ یکم «حضرت حجت» سپاه پاسداران اهواز در سوریه کشته شدند.

در میان اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران در سوریه اسامی فرماندهان عالی‌رتبه‌ دیگری همچون عبدالله اسکندری، اسماعیل حیدری، محمدعلی الله‌دادی و حسن شاطری نیز دیده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    يک‌بار هم مي‌خواستيم برگرديم، حضرت آقا فرمودند که، سوريه مثل مريضي مي‌ماند که خودش نمي‌داند مريض است، بايد به او بگوييد که مريض است. دکتر نمي‌رود، شما بايد ببريدش. دکتر که برود مي‌گويد دارو نمي‌خواهم، دارو بايد بنويسيد برايش. نمي‌رود دارو را بگيرد بايد برايش دارو بگيريد، دارو را نمي‌خورد بايد دارو را به خوردش بدهيد و به آن نظارت هم داشته باشد. اين شد نسخه ما که بايد بمانيم. از گفتگو با سردار همدانی

  • بهنام

    باز هم یک مزدور جیره خوار نظام پوسیده اسلامی برای هیچ و پوچ در گرداب سوریه به درک واصل گردید تا ولی امر دزدان جهان و دیگر برادران قاچاقچی در کمال آسایش و رفاه به غارت و چپاول ثروت ملت ایران مشغول بوده و با قدرت پوشالی خود مردم را سرکوب نمایند .

  • ebne moljen

    یک ***کمتر شد از این *** هار اسلامی که په جان زن وپچهای ما میافتاند

  • لاله

    نمیشه خامنه ای هم بره سوریه شهید شه؟!

  • سهراب

    شهادت حق تک تک سلحشوران سپاهی بوده و هست .باشد باقی فرماندهان جان بر کف مثل سرداران سرلشگر رضایی و صفوی و جعفری و سرداران مخلصی چون نقدی و رشید و ذوالقدر و مشفق و باقی پرچمداران ولایت طعم شربت شهادت را بچشند .این شربت شهادت که از آب زم زم و چشمه ی کوثر گواراتر است نوش سردار همدانی باد که جان برکفانه در مقابل فتنه ایستاد .نوشتان باد شربت شهادت ای سپاهیان جان بر کف و مجاهد در راه ولی امر مسلمین جهان

  • شهروند درجه سه

    بله ! اول جنگ بود، بعد شد دفاع مقدس، حالا هم شده مستشاری ! انشااله قدس را بگیریم بقول امام (ره) در آن نماز بخوانیم ! البته تا آن زمان بسیاری از امت حزب اله حاضر در صحنه در سوریه و عراق و یمن و جاهای دیگر کشته یة ببخشید شهید می شوند بحول و قوه الهی ، بقیه که مردم عادی باشند از گرسنگی تلف می شوند. آخوندهای حاکم و دور و بریهایشان هم تا آن زمان از چاقی و فربهی دیگر توان حرکت ندارند! نمیدانم نیروهای ما در سوریه چکار می کنند؟! ما با اسرائیل چکار داریم؟ رئیس جمهور بعثی سوریه تا پیش از این گرفتاریها می آمد در امارات عربی ، در کنفرانس 6+2 امضا میداد که سه جزیره مال امارت عربی است ، خلیج فارس را هم عربی می خواند و معلوم است که بعد نقشه خوزستان در پیش بود و اکنون هم هست. حالا نظام مقدس و پیشاپیش ولی امر مسلمین جهان میخواهد با هزینه ملت ایران اسرائیل را نابود کند تا سران عرب و حزب برادر ( بعث سوریه) با خیال آسوده بیایند سراغ ما ! در واقع باید به این همه بصیرت آفرین و صد آفرین گفت ! البته معلوم است که باید نام ایران و فرهنگ ایران نابود شود که نام اسلام جلوه کند و ... ! آنچه از حرفهای سال گذشته حسن نصراله هم بر می آمد تبلیغات 36 ساله سران نظان مقدس هم در همین سمت و سو است.