ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان کری خواهان پایان خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطین شد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام دیدارش در روزهای آینده با نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در اسرائیل و فلسطین شد.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام دیدارش در روزهای آینده با نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در اسرائیل و فلسطین شد.

جان کری و خوزه مانوئل گارسیا مارگالو در مادرید

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری روز دوشنبه ۱۹ اکتبر / ۲۷ مهر در جریان یک نشست رسانه‌ای با همتای اسپانیایی خود، خوزه مانوئل گارسیا مارگالو در مادرید گفت: «ما می‌خواهیم که آرامش دوباره بازگردد و خشونت متوقف شود.»

کرانه باختری رود اردن و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس)، بخش فلسطینی شهر که در اشغال اسرائیل است، از دو هفته‌ونیم پیش صحنه افزایش خشونت‌ها بوده است و احتمال جنبش انتفاضه جدید می‌رود. این خشونت‌ها تا قلب اسرائیل نیز پیش رفت و حملات با سلاح سرد علیه یهودیان بیشتر شد.

جان کری همچنین نهایی شدن دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این هفته در آلمان و سپس ملاقات با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خاورمیانه را تأیید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا از ژوئیه سال ۲۰۱۴ پس از شکست مذاکرات صلح خاورمیانه به اسرائیل و منطقه خودگردان فلسطین نرفته است. او درباره قانون «وضع موجود» (statu quo) که تحت مسئولیت اردن بر مسجدالاقصی حاکم است، گفت: «اسرائیل اهمیت این قانون را می‌داند.»

بر اساس قانون «وضع موجود» که به تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی معروف است، یهودیان در داخل مسجد‌الاقصی نمی‌توانند نیایش کنند اما در خارج از آن اجازه نیایش دارند. درگیری‌های اخیر با اقدام گروهی از راست‌گرایان افراطی اسرائیل برای نیایش در داخل مسجدالاقصی آغاز شد.

جان کری گفت: «ما به دنبال هیچ تغییری در قانون "وضع موجود" نیستیم و فکر نمی‌کنم که اسرائیل و عبدالله پادشاه اردن هم خواهان چنین تغییری باشند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.