ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران رتبه دوم تلفات جاده‌ای در دنیا را دارد

گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر قربانیان حوادث جاده‌ای در دنیا رتبه دوم را دارد.

گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر قربانیان حوادث جاده‌ای در دنیا رتبه دوم را دارد.

روسیه با بیش از ۲۴ هزار مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای در رتبه نخست این فهرست قرار دارد و ایران با کمتر از ۲۰ هزار نفر در جایگاه دوم است.

پس از ایران کشور ترکیه قرار دارد که سالانه بیش از چهار هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند.

حوادث جاده‌ای در سراسر دنیا سالانه جان دست‌کم یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر را می‌گیرد. این را گزارش تازه سازمان جهانی بهداشت درباره امنیت جاده‌ای می‌گوید.

بر پایه این گزارش، در ۷۹ کشور، شمار کشته‌ها کاهش داشته اما در ۶۸ کشور این رقم افزایش داشته است.

ایران از جمله کشورهایی است که در سال‌های اخیر شمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای آن به کمتر از ۲۰ هزار نفر در سال کاهش یافته است. این رقم در سال‌های پیش بین ۲۰ تا ۲۶ هزار نفر در سال بود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سرنشین‌های موتورسیکلت همچنان پرخطر‌ترین مسافران جاده هستند. از هر پنج مرگ در جاده‌ها، یکی از آن‌ها متعلق به سرنشینان موتورسیکلت است.

بسیاری از کشور‌ها برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای قوانینی از جمله اجباری شدن بستن کمربند ایمنی، مقابله با رانندگی در حالت مستی و کنترل بیشتر سرعت در جاده‌ها را تصویب و اجرا کرده‌اند.

در ایران در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای کاهش حوادث جاده‌ای تصویب شده است.

با وجود تصویب این قوانین، اما خودروهایی با ایمنی پایین از جمله پراید که خودروی پراستفاده‌ای در ایران است، در تصادفات رانندگی بسیار آسیب‌پذیر هستند و تلفات زیادی می‌دهند. به‌گفته مقامات پلیس ایران، اغلب کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در ایران، مربوط به سرنشینان خودروی پراید است.

مدتی است که در همین باره، کمپین «خرید خودروی صفر» در ایران به راه افتاده که از مردم می‌خواهد خودروهای «بی‌کیفیت» داخلی را خریداری نکنند. گویا این کمپین باعث شده که بازار فروش خودرو راکد و انبارهای صنایع خودروسازی ایران، از خودروهای تولیدی انباشته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.