ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون اول روحانی: اولین قرارداد خارجی را بستیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران از عقد نخستین قرارداد خارجی پس از توافق هسته‌ای خبر داد و اعلام کرد که تحریم‌ها در آذرماه لغو خواهند شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران از عقد نخستین قرارداد خارجی پس از توافق هسته‌ای خبر داد و اعلام کرد که تحریم‌ها در آذرماه لغو خواهند شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه ۲۸ مهر گفت سفر برخی از گروه‌های خارجی به ایران منجر به عقد قرارداد شده است.

جهانگیری گفت: «برای اولین قرارداد خارجی ۴.۲ میلیون یورو سرمایه در صنعت برق کشور وارد خواهد شد که به‌زودی در دولت مراحل آن را تصویب خواهیم کرد.»

او اشاره‌ای نکرد که این قرارداد با چه شرکت یا کشور خارجی بسته شده است.

به‌گفته جهانگیری با لغو تحریم‌ها در آذرماه دوران جدیدی از اقتصاد ایران آغاز خواهد شد. معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت: «از روز اعلام لغو تحریم‌ها روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به تولید کشور اضافه خواهد شد و به سرعت می‌توانیم تولید را به دو میلیون بشکه در روز برسانیم.»

روز گذشته، دوشنبه ۲۷ مهرماه، رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز همین سخنان را گفته بود. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت نیز نسبت به بازگشت تدریجی ایران به بازار نفت ابراز امیدواری کرده بود.

اسحاق جهانگیری پایین آمدن قیمت نفت را عامل آسیب‌های زیاد به اقتصاد ایران دانست و گفت امسال کل درآمدی که از نفت در بودجه آمده کمتر از ۲۰ میلیارد دلار است که کار را سخت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mitra

    دعوای اعتقادی سیاسی فلسفی و انقلابی بر سر ورود آمریکا به بازار ایران به این مربوط می شود که کدام نهاد قدرت طرف حساب آنها باشد وگرنه در اصل معامله با آمریکا درست مثل ورود کوکاکولا ( که مربوط به حوزه علمیه قم است) هیچ تردیدی نکنید. 120 میلیارد دلار نخود و لوبیا به ایران سرازیر خواهد شد و دریغ از یک سنت سرمایه گذاری و انتقال فناوری

  • nader

    وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیات بلندپایه نظامی ایرانی قرار است به زودی به مسکو سفر کند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که آناتولی انتونوف معاون وزیر دفاع روسیه و نصرالله کلانتری همتای ایرانی‌اش با یکدیگر دیدار و درباره‌ اجرای توافقی برای تعیین یک چارچوب قانونی به منظور همکاری نظامی میان دو طرف رایزنی کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده است: «در این دیدار دو طرف همچنین درباره‌ سفر یک هیات نظامی بلند پایه‌ ایرانی به مسکو در اواخر ماه اکتبر جاری گفت و گو کرده‌اند که در این سفر قرار است طرح این همکاری مشترک در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی و توافق قرار گیرد.»!!

  • nader

    پس قراردادهای با  روس و هند و چین و سوریه و.........چی هستند؟! داخلی اند؟

  • nader

    «پاوِل دورُف»، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی «تِلِگرام» که هم‌اکنون در ایران یکی از پرطرفدارترین اپلی‌کیشن‌های شبکه اجتماعی تلفن‌های همراه است، در صفحهٔ توییتر خود نوشت که «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران» از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور اپلیکیشن «تلگرام» را در اختیارش قرار دهد. «پاول دورُف» تاکید کرده «تلگرام» این درخواست را رد کرده افزوده که به دنبال آن، جمهوری اسلامی، دسترسی به این اپلیکشین را در ایران مسدود کرده است. «این اپلیکیشن شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اکتبر برای چند ساعت در ایران قطع بود اما پس از آن دوباره برقرار شد؛ اگر چه همچنان با اختلالاتی روبرو است. مدیرعامل «تلگرام» همچنین در پاسخ به یکی از کاربران نوشته است که وزارت اطلاعات ایران به دنبال دسترسی به قابلیت خواندن و مسدود کردن پیام‌های خصوصی بود. وی در توییت دیگری نیز به کاربران اطمینان خاطر داده که در جاسوسی از شهروندان ایرانی، به حکومت ایران کمک نخواهد کرد. این اپلیکیشن پیام‌رسان بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی «وزارت ارتباطات ایران»، ١٣ میلیون نفر از کشور کاربر «تلگرام» هستند. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران، شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک در این کشور فیلتر شد و این روند تا کنون ادامه دارد!

  • شهروند درجه سه

    آیت اله العظما ، شکرالعلما مکارم شیرازی فتوا بدهند و تنگ شدن جای برادران روسی و چینی و اماراتی در اقتصاد اسلام را حرام کنند و نگذارند امریکایی ها بیایند سرمایه گذاری کنند. بقول ولی امر مسلمین جهان این همه زحمت کشیدیم امریکا را بیرون کردیم و روس و چین را وارد کردیم ، اکنون بنشینیم و بگذاریم جای این برادران تنگ شود؟ هیهات من الذله ! گیریم اقتصاد مال خر باشد ولی ایمان ما کجا رفته ؟ ایران جای برادران روس و چینی و اماراتی است نه جای سرمایه گذاری امریکا. پیشنهاد میکنم آیت اله مصباح یزدی اعلی اله مقامه با آن چهره نورانی سفرهایشان به امریکای شمالی را افزایش دهند و بیش از پیش به سرزمین شیطان بزرگ بروند تا خدای نخواسته اینجا نیاید و باز سرمایه گذاری نکند. دیگر علما را هم ببرند فقط با شاگردانشان نروند. نظام در خطر است

  • شهروند درجه سه

    اعلام خطر و هشدار به امت حزب اله حاضر در صحنه ، به دلواپسان و مریدان مقام عظمای ولایت امر مسلمین جهان و طرفداران آیت اله العظما مصباح یزدی و آن یکی یزدی و دیگر علمای اسلام عزیز ! دولت می خواهد امریکای مستکبر را به اقتصاد اسلام راه دهد و جــای دولت برادر روسیه و دولت برادر چین و برادران اماراتی در اقتصاد اسلام تنگ کند ! اعلام بسیج کنید و جلوی این چرخش را بگیرید. ما باید پشتیبان برادر پوتین ( یعنی خود پوتین ، برادرش نه ) باشیم و نگذاریم امریکا وارد اقتصاد ما بشود و با دولت روس که در این 200 خدمات بزرگی به ایران کرد رقابت کند ، یا جای برادران چینی را تنگ کند. ما نباید بگذاریم امریکا وارد اقتصاد اسلام بشود که سرمایه گذاری امریکاییها باعث کاهش واردات از چین و روسیه و امارات عربی بشود.