ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت مخابرات ایران: تلگرام فیلتر نمی‌شود

داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران گفته است که دولت برنامه‌ای برای فیلتر اپلیکیشن ارتباطی تلگرام ندارد.

داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران گفته است که دولت برنامه‌ای برای فیلتر اپلیکیشن ارتباطی تلگرام ندارد.

نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند

زارعیان به روزنامه آفتاب یزد گفت: «دولت یازدهم از ابتدا مخالف با فیلترینگ بوده و همچنان هست و تا آخر عمر این دولت هم خواهد بود از این رو مخابرات تصمیم برای فیلتر تلگرام ندارد.»

شب گذشته پاول دوروف، مؤسس تلگرام در صفحه خود در توئیتر گفته بود که ایران تلگرام را فیلتر کرده است.

در همین حال سایت «گرداب» وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه پاسداران ایران نیز روز گذشته در مورد انتشار برخی از مطالب در تلگرام هشدار داد و افزود که «سایت‌های معاند» اقدام به راه‌اندازی کانال در تلگرام کرده‌اند. در این اطلاعیه درباره آن‌چه «سایت‌های معاند» توصیف شده، توضیحی داده نشده است.

این مرکز وابسته به سپاه، راه‌اندازی این کانال‌های خبری را «پروژه نفوذ دشمن» دانسته و از وزارت ارتباطات خواسته تا در این‌باره چاره‌اندیشی کند.

اما مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران می‌گوید بهترین راهکار در این زمینه «فیلترینگ هوشمند» است و فیلترینگ و بستن سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها «راهکار قابل قبول و منطقی نیست.»

مقامات قضایی ایران سال گذشته از شورای عالی فضای مجازی خواستند تا در مورد فیلتر اپلیکیشن‌های موبایلی تصمیم‌گیری کنند اما حسن روحانی، رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی فضای مجازی است با فیلترینگ این شبکه‌ها مخالف است.

روحانی هفته گذشته نیز در نشست شورای عالی فضای مجازی خواهان فراهم‌شدن بستر‌ها برای دسترسی آسان‌تر مردم به شبکه‌های اجتماعی شد.

از شمار دقیق کاربران اپلیکیشن‌های ارتباطی در ایران آمار دقیقی وجود ندارد اما آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که بیش از ۴۲ میلیون ایرانی از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.