ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: برجام با ملاحظات رهبری اجرا خواهد شد

روحانی در پاسخ به نامه‌ خامنه‌ای درباره چگونگی اجرای برجام، ضمن اشاره به تنگناهای اقتصادی اعلام کرد که این برنامه با در نظر گرفتن دغدغه‌های او اجرا خواهد شد.

حسن روحانی در پاسخ به نامه‌ رهبر جمهوری اسلامی درباره چگونگی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همان توافق هسته‌ای، اعلام کرد که این برنامه با در نظر گرفتن دغدغه‌های او اجرا خواهد شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نامه خود تصویب برجام را موفقیتی برای ایران دانست و آن را شناسایی حق این کشور در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دانست.

او رسیدن به چنین توافقی را «یکی از خطیرترین گردنه‌های صعب‌العبور» عنوان کرد و تحریم‌ها علیه ایران را عاملی خواند که «هر گونه تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه و در برخی موارد غیرممکن ساخته و بار گران و طاقت‌فرسایی بر دوش اقتصاد کشور و معیشت مردم تحمیل کرده بود».

رئیس جمهوری ایران نوشت که با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نامه خود به حسن روحانی گفته بود لازم است در مورد رفع تحریم‌ها «تضمین‌های قوی و کافی» از آمریکا و اروپا گرفته شود و در صورت هرگونه تحریمی از جمله به دلایلی نظیر حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، فعالیت‌های برجام از سوی ایران متوقف شود.

روحانی در پاسخ گفته است: «در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۴ یعنی روز تصویب، رئیس جمهوری آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا به صورت کتبی و رسمی برچیده شدن تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ظالمانه و غیرقانونی خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام نموده و آن را به‌عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی خود منتشر کردند.»

روحانی به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است دولت «با رعایت ملاحظات و الزامات» او و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، برجام را اجرا خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران تأکید کرده است که انجام تعهدات طرف مقابل «با هوشیاری کامل رصد و تصمیم مقتضی برای واکنش متناسب در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ خواهد شد».

رهبر جمهوری اسلامی در نامه خود گفته بود که در متن برجام «پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها»یی وجود دارد و احتمال می‌رود که طرف مقابل و به‌ویژه آمریکا به تعهدات خود عمل نکند؛ به همین دلیل از حسن روحانی خواسته بود تا «یک هیأت قوی و آگاه و هوشمند»، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آن‌ها،‌ تشکیل شود.

خامنه‌ای افزوده بود که ترکیب و وظایف این هیأت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسرو

    مرحبا و احسن به دولت وی . واقعا زحمت کشیدند . امیدواریم دولت اوباما و اروپائیها بدانند که این دولت فعلی ایران از دولت قبلی به مراتب بهتر و مقبولتر عمل می نماید و بجای این که آشکارا از این دولت حمایت کنند ، زودتر تحریم ها را از سر مردم ایران بردارند که افراطیون و جنگ طلبان داخل ایران دستاویزی نداشته باشند و مردم هم بتوانند در انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان ، افراد بهتر و مناسب تر را جایگزین متعصبین و جاهلین نمایند .

  • حمید

    دست به سینه شدن روحانی (فریدون) در برابر ارباب خود دغدغه نوکری و بندگی است و  "«یکی از خطیرترین گردنه‌های صعب‌العبور»" برای فریب خود و در فریب عوام در زیر عمامه و عبای روحانیت!!! که حال دست به سینه در برابر شیطانی بزرگ چون پوتین گشته در تداوم خود و از هراس برای رفتن گردن خود در بالای دار عدالت!!!