ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محافظ محمود احمدی‌نژاد در سوریه کشته شد

عبدالله باقری نیارکی، محافظ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران که به سوریه رفته بود روز پنج‌شنبه ۳۰ مهر در این کشور کشته شد.

عبدالله باقری نیارکی، محافظ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران که به سوریه رفته بود روز پنج‌شنبه ۳۰ مهر در این کشور کشته شد.

منابع خبری ایران تاکنون جزئیاتی از هویت عبدالله باقری نیارکی منتشر نکرده‌اند اما نوشته‌اند که او متولد سال ۱۳۶۰ و مدتی محافظ احمدی‌نژاد بوده است.

در این گزارش‌ها محل کشته شدن او شهر حلب عنوان شده و برادرِ عبدالله باقری نیارکی نیز گفته است که جنازه او هنوز به ایران منتقل نشده است.

در پی انتشار این خبر، محمود احمدی‌نژاد به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران به منزل عبدالله باقری نیارکی رفت.

در روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دولتی سوریه و شورشیان در اطراف این شهر در جریان است و نیروی هوایی روسیه نیز در پشتیبانی از ارتش سوریه حملات هوایی در این منطقه انجام داده است.

منابع خبری جهان از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه، آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، از اعزام صدها نیروی نظامی ایران به سوریه خبر داده‌اند. ایران اما حضور فعال خود در جنگ سوریه را رد می‌کند و نیروهای خود در سوریه را یا «مستشار» می‌نامد و یا «مدافعان حرم» زینب کبری، از زنان مقدس شیعیان که مقبره‌اش در سوریه است.

دو روز پیش، چهارشنبه ۲۹ مهرماه، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران گفت: «مستشاران نظامی ایرانی در سوریه فقط در زمینه مبارزه با تروریسم مشورت می‌دهند. در حالی که مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها ادامه دارد.» او افزود: «ما بر شمار مستشاران خود در سوریه افزوده‌ایم.»

در روزهای اخیر سردار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه؛ فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین و حمید مختاربند، مسئول پیشین تیپ یکم «حضرت حجت» سپاه پاسداران اهواز، و سلم خیزاب، فرمانده پیشین گردان «یا زهرا» از «لشگر ۱۴ امام حسین» سپاه پاسداران اصفهان در سوریه کشته شدند.

در میان اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران در سوریه اسامی فرماندهان عالی‌رتبه‌ دیگری همچون عبدالله اسکندری، اسماعیل حیدری، محمدعلی الله‌دادی و حسن شاطری نیز دیده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    محافظ ریس جمهور چه اطلاعآتی از ۸ سال فساد و اتفاقات دوران فساد و گم شدن ۷۰۰ میلیارد دلار و روابط خصوصی و عمومی آقای احمدی نژاد و بقایی بابک زنجانی و .انتخابات ۸۸ و.. ... داشت و سرش را زیر آب کردند خیلی از پرونده ها بسته شد هنوز باور ندارید مافیا در ایران حکومت میکند .

  • بهنام

    لابد این مزدور جیره خوار نظام پوسیده ولایت هم ، صرفآ جهت ماموریت مستشاری و یا مثلآ آموزش محافظت از کوتوله سیاسی به سوریه رفته بوده . خوشم میاد که یکی یکی دارند در باتلاق سوریه به فنا میروند و به درک واصل میشوند .