ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت چین و روسیه با بررسی آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت

ویتالی چورکین و لی جین، نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل بررسی آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را «عجولانه» دانسته و با آن مخالفت کردند.

ویتالی چورکین و لی جین، نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل بررسی آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را «عجولانه» دانسته و با آن مخالفت کردند.

ایران هفته گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک به نام «عماد» کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چورکین در این‌باره گفت آزمایش موشک «عماد» از سوی جمهوری اسلامی به «بررسی و تحلیل‌های کارشناسی نیاز دارد و نباید به این سرعت درباره آن تصمیم گرفت.»

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر از کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خواستند علیه آزمایش موشکی ایران که به‌گفته آن‌ها ناقض قطعنامه تحریم سازمان ملل است، اقدام کند. به گزارش رویترز، این چهار کشور در نامه‌ای که شامل جزئیاتی درباره پرتاب این موشک است، گفته‌اند که این موشک بالستیک «قادر به حمل سلاح هسته‌ای است.»

نماینده روسیه از کشورهای غربی خواست تا نسبت به چنین مسائلی «احساساتی» برخورد نکنند.

لی جین، نماینده چین در سازمان ملل نیز در این‌باره گفت ایران هیچ قطعنامه‌ای را نقض نکرده است.

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل، ایران را از انجام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارند، منع کرده است.

ایران هفته گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک به نام «عماد» کرد.

وزارت دفاع ایران می‌گوید این موشک قرار است جایگزین موشک «شهاب-۳» شود. به گفته وزارت دفاع، این موشک در ایران ساخته شده و تا لحظه برخورد به هدف قابل هدایت و کنترل است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    موشک سازی اخوندها بسیار بسیار بسیار برای اسلحه سازان روسی و چینی و اروپایی و امریکایی پر منفعت و پر سود است چرا باید موشک سازی رژیم که هدفش دوشیدن میلیاردها دلار در قبال ارسال اسلحه اسلحه سازان غربی به عرب هاست متوقف شود؟! ببین موشک اخوندها نابودت می کنه پس فوری ضد موشک از ما بخر!